مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: امسال ۹ هزار و ۶۹۲ نفر در استان برای شرکت در آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در کربلای معلی ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ محمدباقر قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: امسال ۹ هزار و ۸۱۱ نفر در استان برای شرکت در آیین عزاداری اربعین حسینی ثبت نام کردند ، اما ۱۱۹ نفر برای دریافت ویزا سفر مراجعه نکردند.

وی افزود: ویزای زائران اربعین در کنسولگری عراق در مشهدالرضا صادر شده و این افراد می‌توانند رهسپار پیاده روی مراسم اربعین شوند.

قاصری گفت: با این وجود باز هم ثبت نام از طریق سامانه سماح برای متقاضیان علاقه‌مند که تا کنون نتوانسته اند برای ارائه مدارک خود اقدام کنند تا ساعت ۲۴ امشب در دفاتر زیارتی استان قابل انجام است و تا روز دوشنبه نیز ویزا صادر می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: پارسال بیش از هشت هزار و ۹۰۰ نفر در این استان از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای شرکت در آیین اربعین حسینی نام نویسی کرده بودند.

وی هزینه دریافتی بابت ثبت نام هر زائر را سه میلیون و ۷۲۰ هزار ریال و هزینه بیمه را نیز ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: تمامی زائران اربعین بیمه می‌شوند که این بیمه از چند کیلومتری مرز ایران تا زمان بازگشت آنان اعتبار دارد.

قاصری گفت: امسال مرز مهران برای عبور زائران خراسان شمالی به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

پارسال هشت هزار و ۹۰۰ نفر از استان خراسان شمالی در آیین اربعین حسینی در کشور عراق شرکت کرده بودند.

انتهی پیام / ب  / ایرنا

ثبت نام  شرکت در عزاداری اربعین حسینی

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.