رائفی پورگفت:راهپیمایی اربعین تمرینی برای لبیک گفتن به امام زمان(عج) است و باید مراسم‌های مرتبط به امام زمان(عج) پرشور و پرمحتوا برگزار شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ علی‌اکبر رائفی‌پور استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه راهپیمایی اربعین در موکب مسجد مقدس جمکران با تأکید بر تأثیرات غیرقابل‌انکار توجه به زیارت اربعین گفت: راهپیمایی اربعین تمرینی برای لبیک گفتن به امام زمان(عج) است و باید مراسم‌های مرتبط به امام زمان(عج) پرشور و پرمحتوا برگزار شود.

استاد حوزه و دانشگاه به موضوع ناشناختگی اهل‌بیت(ع) در شام اشاره و عنوان کرد: ظلم‌هایی زیادی در جریان عاشورا اتفاق افتاده است که یکی از آن‌ها انجام هر عمل غیرانسانی به نام دین بوده که شامل از کشتن تا توهین به اهل‌بیت پیامبر(ص) می‌شد، و بنای انجام اعمال غیردینی به نام دین گذاشته شد.

وی مقابل ولی خدا ایستادن را عین مقابله با خداوند توصیف کرد و ادامه داد: با تأمل در فرازهای زیارت اربعین حقایقی درباره اتفاقات روز عاشورا درک می‌کنیم که نیازمند توجه است تا بتوانیم مراحل تکامل و رشد را در همه ابعاد طی کنیم و این تنها غم و مصیبتی در دنیا است که عامل رشد می‌شود.

وی با یادآوری تفاوت‌های زائر عاشورا و اربعین افزود:جنس زیارت اربعین متفاوت با جنس زیارت عاشورا بوده و اعلام برائت مسلمانان از لشکر ظلم است که چهل روز بعد از عاشورا چله نشسته و اعلام پذیرش امامت به‌صورت تام و تمام بوده و انتخاب حجت خود و ثابت دین خود است.

رائفی‌پور با تأکید بر صداقت در اشک برای مصیبت امام حسین(ع) بیان کرد: یکی از دلایلی که اشک برای امام حسین(ع) سبب بخشش گناهان می‌شود همین صداقتی است که در اشکی که برای مصیبت‌های امام حسین(ع) ریخته می‌شود و بهترین نتیجه این اشک رأفت و نرمی دل است.

انتهای پیام/ح

تأمل در زیارت اربعین عامل رشد و تکامل بشر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار