مصوبه غیرقانونی دانشگاه آزاد سبب سردرگمی بسیاری از داوطلبان رشته های پزشکی شده و موجی از اعتراض‌ها را ایجاد کرده است.

سردرگمی داوطلبان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد/ اعتراضاتی که بدون پاسخی منطقی ادامه‌دارندبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است داوطلبان گروه پزشکی دانشگاه آزاد با مشکلاتی بسیار مواجه شده‌اند؛ دانشجویانی که با امید تحصیل در رشته‌های پزشکی، از دانشگاه‌ دولتی انصراف داده و قدم در دانشگاه آزاد گذاشتند؛ راهی فریبنده که در مدت زمانی کوتاه با مصوبه‌ای از سوی دانشگاه آزاد به بی‌راه‌ای تلخ کشیده شد.

طبق مصوبات غیرتخصصی دانشگاه آزاد، داوطلبان رشته پزشکی می‌توانستند با ثبت نام در یکی از رشته‌های مامایی، دامپزشکی، داروسازی و یا پزشکی، سرکلاس حاضر شده و ادامه تحصیل بدهند، اما این اتفاق میسر نشد و دانشجویان بی‌پناه از دانشگاه دولتی مانده و از دانشگاه ‌آزاد هم رانده شدند، دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش داوطلب را نداشت، از این رو نتوانست دانشجویان ثبت‌نام شده را جذب کند، البته مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه با این عنوان که تخلف به وجود آمده نتیجه کار برخی از روسای واحدها بوده است، هفت تن را از حوزه ریاست اخراج کردند.

عزلی که دردی از جوانان دوا نکرد

در این بین مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز که وظیفه بررسی ظرفیت‌ها را بر عهده داشت، با انجام کار غیرقانونی و غیرتخصصی خود بسیاری از جوانان را سردرگرم کرد و حالا عزل رئیس این مرکز نیز دردی از داوطلبان را دوا نکرده است و حالا با آغاز ماه دوم سال تحصیلی و با گذشت حدود چندین هفته از این اتفاق، هنوز بسیاری از داوطلبان سردرگم هستند.

داوطلبانی که نه جایی در دانشگاه آزاد دارند و نه توان بازگشت به دانشگاه‌های دولتی، هر روز به دنبال پیدا کردن راهی برای سرو سامان تحصیلی،‌ با تجمع مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تلاش می‌کنند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

امروز دومین روز از اعتراض گسترده داوطلبان پزشکی در برابر اقدامات غیرقانونی و مصوبه غیرتخصصی دانشگاه آزاد رخ داد، اما همانند روزهای گذشته، هیچ مسئول بلند مرتبه‌ای از دانشگاه آزاد جوابگوی اعتراضات نبوده و تنها برخی اطلاعیه‌ها مبنی بر امکان انتخاب رشته دوباره و مهمانی دائم برای داوطلبان فراهم شده است.

اعتراضی که بدون جواب مانده است

هیچ کدام از مسئولان دانشگاه آزاد تاکنون در هیچ مجامع عمومی یا رسانه‌ای لب به سخن نگشوده‌ و تنها با انتشار برخی اطلاعیه‌ها به دنبال حل مشکل داوطلبان هستند‌،‌ هرچند تا امروز ثابت شده است که مشکل داوطلبان با صدور اطلاعیه حل نخواهد شد زیرا اگر به این صورت بود اعتراض دوباره داوطلبان صورت نمی‌گرفت.

آینده داوطلبانی که برای سربازی به مشکل برخورده‌اند، آن‌هایی که از دانشگاه دولتی اولیه خود انصراف داده‌ و جوانانی که برای تحصیل به مشکل برخورده‌اند، امروز با چالشی اساسی مواجه است و باید دید طی روزهای آینده مسئولان دانشگاه آزاد به فکر پاسخگویی شفاف و نجات داوطلبان از سردرگمی خواهند افتاد یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
واقعا وقتی وضعیت این افراد را در اخبار شنیدم جگرم کباب شد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
شما فقط شنیدی جگرت کباب شد ما چی بگیم که کشیدیم!!خدا ازشون نگذره ..مامانم هرشب کابوس میبینه اصن حال روحی و روانی کل خانوادمون بهم ریخته
Germany
جوان ناامید ایرانی
۲۳:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
از دانشکده علوم دارویی تهران زنگ زدن و گفتن تو رشته داروسازی قبول شدین بیایین ثبت نام از شهرستان رفتیم دیدیم به حدود ۱۶۰ نفر زنگ زدن . ثبت نام قطعی انجام شد. مدارک را تحویل گرفتن. شهریه پرداخت کردیم.نامه به نظام وظیفه و همه کارها انجام شد معارفه برگزار کردن و...حالا میگن دانشگاه تخلف کرده فقط باید فرم ۱۵ میداده!!!ما چه میدونستیم تخلفه.حالا هم خسارت مالی بهمون وارد شده هم ضربه روحی و حیثیتی. دیگه انگیزه و امید برا درس خوندن نداریم. رفتیم اعتراض میگن دانشگاه تخلف کرده تراز شما خوبه چون فرم ۱۵ پر نکردین بررسی نشده!!!! فرم اعتراض پرکنید بهتون وسط هفته آینده زنگ میزنیم. خبری از تماسشان نشد هر چی زنگ میزنیم اصلا جواب تلفن نمیدن‌. چند بار تو سامانه ثبت شکایتشون فرم پر کردم گفتن تماس میگیریم اونم خبری نشد به شماره ای که دادن هم هرچی زنگ میزنم جواب نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
دقیقا مام همین وضعیتو داشتیم و داریم ضربه روحی روانی خوردیم آبرومون رفته..به ما چه ک تخلف کردن ماباید چوب اشتباه اونارو بخوریم؟!!تازه ما فرم شماره ۱۵روهم پرکردیم و ثبت نام کردیم شهریه ریختیم کارت دانشجویی صادر شده حالا میگن بیاین انصراف بدین!!!همشون دروغ میگن فقط میخان دهن منو شمارو ببندن..منم ۶تا شکایت نامه نوشتم صدبار زنگ زدم ولی هیچ خبری نشد.حتی تلفناشونم جواب نمیدن..خدا خودش حقمونو ازشون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۸:۴۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
برای ما ها که ثبت نام کردیم و تو دانشگاه پرونده داریم جایی وجود ندارد ولی برای اون هایی که دارند خارج درس می خوانند جا وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
برسی کنید این همه دانشچو که دو ترم در کشورهای مثل روس وبلاروس وغیره درس خواندن ونتوانسته بودن در گروه پزشکی ودندانپزشکی در کنکور قبول شوند چطو ی الان جای افراد با استعداد در دانشگاه ازاد تهران بروجرد وجاهای دیگه امسال پذیرش شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
برسی کنید این همه دانشچو که دو ترم در کشورهای مثل روس وبلاروس وغیره درس خواندن ونتوانسته بودن در گروه پزشکی ودندانپزشکی در کنکور قبول شوند چطو ی الان جای افراد با استعداد در دانشگاه ازاد تهران بروجرد وجاهای دیگه امسال پذیرش شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار