مقامات آلمانی از بازگشت بیش از ۱۲۰ نفر از اتباع این کشور که گفته می‌شود از سال ۲۰۱۳ برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته بودند، خبر دادند.

بیش از 120 تبعه آلمان پس از مبارزه با داعش در عراق و سوریه به کشورشان بازگشتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه دوله، مقامات آلمانی اعلام کردند از 249 نفر تبعه این کشور که برای مبارزه با گروه ترورویستی داعش راهی سوریه و عراق شدند، بیش از 120 نفر به آلمان بازگشته اند. این آمار در واکنش به سوالات طرح شده از سوی سیاستمداران حزب چپ در پارلمان آلمان اعلام شد.

مقامات امنیتی آلمان در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی حزب چپ این کشور اعلام کردند که 124 تن از اتباع این کشور پس از مبارزه با تروریستهای داعش به آلمان بازگشته اند.

این تعداد بخشی از دست کم 249 نفری هستند که از سال 2013 آلمان را به مقصد سوریه یا عراق با هدف مبارزه با گروه‌ تروریستی داعش ترک کردند. 21 نفر از این افراد کشته شده اند. بنا به اعلام وزارت کشور آلمان این افراد آلمانی، ترک تبار، دارای تابعیت آلمانی- ترکی و یا از اتباع سوریه هستند. 

«اولا یلکه»، از اعضای حزب چپ آلمان که از مطرح کنندگان این پرسش‌ها بود، از تحقیقات دولت درباره ارتباط احتمالی میان آلمانی‌های بازگشته از عراق و سوریه با گروه‌های تروریستی به شدت انتقاد کرد.

دفتر فدرال جنایی آلمان در این خصوص  32  مورد  را بررسی می کند و در 27 مورد از آنها مقامات دفتر فدرال جنایی به دنبال یافتن ارتباطاتی میان این افراد و گروه‌های تروریستی هستند. از این 27 مورد، 16 مورد از تحقیقات حذف شدند و 2 مورد هنوز در دست بررسی هستند و به عنوان تهدیدی برای امنیت عمومی درنظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار