طوفان کیفیت هوای زابل و زهک را بحرانی کرد/ سرعت باد به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیدرئیس اداره هواشناسی زابل گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به چهار هزار و 580 میکروگرم بر متر مکعب معادل 31 برابر حد مجاز رسید و کیفیت هوا چندین برابر شرایط بحرانی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  غلامحسین عابدی  رئیس اداره هواشناسی زابل گفت : باد شدید و گرد و خاک که از صبح امروز در شمال سیستان و بلوچستان شروع شد دید افقی در ایستگاه فرودگاهی شهر زابل را به 300 متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه بیشینه سرعت باد در زابل به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید افزود: باد و گرد و خاک علاوه بر این شهر شرایط کیفی هوا در سایر نواحی شمال سیستان و بلوچستان را نیز تحت تاثیر قرار داده به طوری که دید افقی در ایستگاه هواشناسی زهک به هزار و 500 متر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی زابل با اشاره به ورود توده هوای سرد در منطقه سیستان گفت: صبح امروز دمای هوای این شهر نسبت به روز گذشته حدود سه درجه کاهش یافت و این روند کاهش دما برای روزهای آینده ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان بین 6 تا 8 درجه سلسیوس برآورد می شود.

انتهای پیام/س

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه سیستانی
۱۱:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به چهار هزار و 580 میکروگرم بر متر مکعب معادل 31 برابر حد مجاز رسید و کیفیت هوا چندین برابر شرایط بحرانی شد............... شما رو به قرآن قسم میدم پیگیری کنید چرا لااقل تو همچین روزهایی مراکز آموزشی رو تعطیل کنند. بخدا بچه های ما ایرانی هستند و مسلمان. حقشون نیست تو این هوا بیرون از خونه باشن. هواشناسی یه هفته هست داره هشدار میده هوای سیستان یک شنبه و دوشنبه طوفانیه. آقایون تو دفاترشون با شیشه های دو جداره و سیستم تهویه مطبوع نشستن از حال مردم خبر ندارند. پیگیر باشید. دعای مردم مظلوم سیستان بدرقه راهتان
آخرین اخبار