همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، اداره کل دامپزشکی استان با گروه‌های نظارتی برای تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در هیئت ها پایش امنیت غذایی را به عهده دارد.

آغاز طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت:با توجه به نقشی که سلامت فرآورده‌های خام دامی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و نیز استقبال از این فرآورده‌ها در تهیه نذورات ایام خاص، دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی نظارت و پایش را انجام می دهد.
 
وی با حضور فعال دامپزشکی در این ایام، به منظور تامین بهداشت و سلامت عزاداران حسینی افزود: علاوه بر برخورد با موارد غیرمجاز کشتار دام در سطح معابر عمومی، کلیه مراکز تولید، نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به طور ویژه نظارت خواهد کرد و اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان در ایام تعطیل مذکور به حال آماده باش خواهند بود ولازم است تا کلیه خیرین و مسئولین هیئت‌ها تا در تهیه نذورات از فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی استفاده کنند.

شریعتی کشتار غیرمجاز دام، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و موارد مشابه را از جمله مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی خواند و از هیئت‌های مذهبی خواست تا از ذبح دام در اماکن و معابر عمومی خودداری کنند.

وی فعال بودن کشتارگاه‌های دام استان در دهه آخر ماه صفر و حضور فعال بازرسان بهداشتی در مراکز یاد شده برای نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی، اطلاع رسانی به کلیه هیئت‌ها برای خودداری از کشتار غیرمجاز دام، بویژه در معابر عمومی را از جمله دیگر مواردی دانست که این اداره کل پیگیری آن را همچنان بر عهده دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: از مسئولین هیئت‌های مذهبی نیز خواستاریم تا ضمن رعایت بهداشت در تهیه مواد غذایی، در نگهداری و بکارگیری انواع فرآورده‌های خام دامی بکاررفته در نذورات و پذیرایی عزاداران هیئت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را طی دهه آخر ماه صفر از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

انتهای پیام//آ. ف
 

دامپزشکی استان خراسان رضوی، آماده همکاری با هیئت‌های مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.