سرپرست هیات کاوش آلمانی در منطقه باستانی ریوی:

منطقه باستانی ریوی جزء سایت‌های باستانی خاص است/کشف هفت گور با بیش از سه هزار سال قدمت

سرپرست هیات کاوش آلمانی در منطقه باستانی ریوی شهرستان مانه و سملقان گفت: منطقه باستانی ریوی جزء سایت‌های باستانی خاص است.

منطقه باستانی ریوی جزء سایت‌های باستانی خاص است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ جودی توماسکی سرپرست هیات کاوش آلمانی در منطقه باستانی ریوی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به وجود منطقه باستانی ریوی در شهرستان مانه و سملقان گفت: منطقه باستانی مذکور، سایت خاصی است چراکه می توان استقرار روستانشینی از عصر مفرغ و آهن را تا استقرار شهرنشینی هخامنشینی در این مکان را دید و جستجو کرد.

وی با بیان اینکه مرکز باستان شناسی آلمان در شش فصل با همکاری کشور ایران در این منطقه فعالیت باستان شناسی را انجام می دهد، تصریح کرد:فعالیت های مشارکتی تا 10 سال آینده نیز در این منطقه ادامه خواهد داشت و در این مدت می توان به دست یافته های زیادی را کشف کرد.

توماسکی بیان کرد: تاکنون هفت گور در این منطقه باستانی پیدا شده که این گورها مربوط به سه هزار و 500 تا چهار سال گذشته است که همراه افراد تدفین شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر گورها، 20 تا 30 ظرف سفالی نیز تاکنون در این منطقه کشف شده است، گفت:در این ظرف های سفالی مواد غذایی نیز در آن قرار داده بودند و بررسی ها بر روی آن به منظور درک بیشتر از شیوه های مختلف زندگی، فرهنگی و ... در حال انجام است.

سرپرست هیات کاوش آلمانی در منطقه باستانی ریوی در ادامه با بیان اینکه در گذشته فعالیت های باستان شناسی را در کشورهایی همچون آذربایجان و ترکیه نیز انجام داده ام، گفت: در ایران بر روی تپه باستانی ریوی در حال فعالیت هستم و قرار بر این است تا فعالیتی را در تبریز نیز داشته باشیم .

انتهای پیام / ب

کاوش باستان شناسی در منطقه ریوی شهرستان مانه و سملقان

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، کاوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.