رئیس پلیس راه آهن کشور گفت: به منظور تسریع در انتقال زائران بازگشته از سفر کربلا ۲۰ درصد به ظرفیت رام قطار‌های محور‌های جنوب و غرب کشور اضافه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سرهنگ حشمت اله ملکی رئیس پلیس راه آهن کشور امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه گفت: برابر با اعلام راه آهن کشور در حوزه قطار‌ها ۲۰ درصد به تعداد رام‌های قطار در ۲ محور منتهی به کرمانشاه و خرمشهر اضافه شد تا تردد زائران روان‌تر شود.

وی افزود:تدابیر انتظامی به موازات اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی پیش بینی شده و امسال برای اولین بار در دو محور جنوب و غرب خدمات رسانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد نیز به گنجایش صندلی قطار‌های منتهی به مرز‌های مهران و خرمشهر اضافه شده، افزود: در اربعین سال قبل تنها مسیر ریلی جنوب برای انتقال زائران اربعین فعال بود.

وی افزایش این ظرفیت را در پی بهره برداری از مسیر ریلی کرمانشاه دانست و گفت: این افزایش ظرفیت ها به این دلیل است که امسال و برای اولین بار کرمانشاه افزوده شده است و پیش بینی می شود با توجه به خدمات و امکانات مناسب فراهم شده مردم استقبال بسیار خوبی از حمل و نقل ریلی داشته باشند.

سرهنگ ملکی با اشاره به تمرکز راه آهن بر موج بازگشت زائران افزود: تمرکز راه آهن کشور بر برگشت زائران است، روند بازگشت زائران اربعین آغاز شده و با تمهیدات انجام شده در ۲ محور ریلی غرب و جنوب کشور آمادگی لازم برای انتقال زائران فراهم شده است.

سرهنگ ملکی در ادامه به تشریح محور خدمات رسانی راه آهن در اربعین پرداخت و گفت: امسال حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ رام قطار برای خط سیر زائران از عمق کشور به سمت تهران و از تهران به سمت کرمانشاه در نظر گرفته شده و در محور جنوب نیز با توجه به قدمت خدمات رسانی تردد قطارها در مسیر اندیمشک به سمت چذابه و شلمچه در جریان است و حرکت ریل باس تا شلمچه امتداد دارد.

وی گفت: از خرمشهر ریل باسی به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده تا انتقال مسافران با سرعت بیشتری صورت گیرد.

روزانه ۱۴ قطار حومه‌ای نیز به جابه جایی زائران در سطح استان می‌پردازند

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه قطار‌های روزانه و فوق العاده پیش بینی شده برای حد فاصل مسیر تردد زائران به جنوب در فاصله زمانی ۹ تا ۱۲ مهر به فروش رسیده، درخواست شده است که قطار‌های بیشتری به جنوب اعزام شود تا بتوان خدمات رسانی بهتری به زائران حسینی داشت.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد تا در صورت افزایش ظرفیت، هم به صورت اینترنتی و هم در باجه‌های فروش، بلیط در اختیار زائران بازگشته از زیارت قرار بگیرد.

مدیر کل راه آهن جنوب به ظرفیت ریلی ایجاد شده در جنوب اشاره کرد و گفت: علاوه بر قطار‌های خرمشهربه مشهد و خرمشهر به تهران، روزانه ۱۴ قطار حومه‌ای نیز به جابه جایی زائران در سطح استان می‌پردازند.

وی جابه جایی زائران در مسیر ریلی خرمشهر به شلمچه را دیگر خدمت راه آهن اربعین دانست و گفت: امسال یک دستگاه ریل باس در مسیر شلمچه به صورت رایگان در طول شبانه روز زائران را جابه جا می‌کند.

وی آمار روزانه جابه جایی زائران به وسیله ریل باس در مسیر خرمشهر به شلمچه را ۵ هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.