میرمعینی گفت:عرضه نفت در بورس یک اتفاق مبارک و میمون برای اقتصاد کشور است.

عرضه نفت در بورس اتفاقی میمون برای اقتصاد کشورسید حمید میرمعینی کارشناس بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درخصوص عرضه نفت در بورس گفت:اگر این عرضه بر اساس معیار ها و اصول استاندارد موجود در بورس انجام شود، راه دسترسی فعالان و متخصصانی که توانایی و تمایل ورود به معاملات نفتی را دارند امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد:عرضه نفت در بورس یک اتفاق مبارک و میمون برای اقتصاد کشور است.

کارشناس بورس؛ ایجاد فضای رقابتی ،شفافیت و کشف قیمتی بیشتر،ورود تحلیلگران و متخصصان و ایجاد مرکزی برای نقل و انتقال نفت و دسترسی فعالان بین المللی در صورت رفع مشکلات و موانع سیاسی را از مزایای عرضه نفت در بورس انرژی دانست.

میر معینی خروج معاملات نفتی از حالت انحصاری و ابهام آمیز که توسط یک وزارت خانه خاص اداره می شود را از دیگر مزایای عرضه نفت در بورس معرفی کرد و گفت:همین شفافیت باعث بهبود عملکرد می شود علاوه بر این خریداران و خرده فروش ها بر اساس تحلیل و با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل خود وارد میدان خواهند شد.

وی ادامه داد:بورس ها می توانند در اقتصاد کشور ها نقش مهم و موثری را ایفا کنند اما بورس کشور ما،با بورس های توسعه یافته فاصله دارد .امیدواریم با ورود نفت، بورس انرژی بتواند نقش پیشرو را در زمینه توسعه ایفا کند.

میر معینی اضافه کرد :باید بستر ها و ساختار طوری چیده شود که در نهایت اثر مثبت بر روی اقتصاد داشته و منجر به تنزل اعتبار و آبروی بورس انرژی نشود،همچنین در مرحله راه اندازی، عرضه به صورت محدود انجام شود تا در سایه نظارت های کافی بورس، به منافع ملی آسیب وارد نشود .

انتهای پیام/

راه دسترسی فعالان برای معاملات نفتی تسهیل شد

برچسب ها: بورس ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار