کریمی گفت: در اولین عرضه، معامله 280 هزار بشکه قابل تحسین است و امکان افزایش مشارکت ها با ایجاد اطمینان بیشتر برای سرمایه گذاران در مراحل بعدی وجود دارد.

عرضه نفت در بورس موفقیت آمیز بودمحمد صادق کریمی ، کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد:با توجه به تحریم های پیش رو ،عرضه نفت در بورس یک اقدام متقابل و برگ برنده کشور به حساب می آید. اقدامات وزارت نفت در ایجاد زیرساخت ها برای مشارکت بخش خصوصی بستر خوبی فراهم کرده است .

کارشناس انرژی با اشاره به موفقیت آمیز بودن عرضه نفت در بورس بیان کرد: در اولین عرضه معامله 280 هزار بشکه ، قابل توجه است .امکان افزایش چشم گیر با ایجاد اطمینان بیشتر برای سرمایه گذاران در مراحل بعدی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: خریداری 8 محموله 35 هزار بشکه ای نفت در بورس توسط سه کارگزاری 


به گفته وی راهکارهای توسعه عرضه نفت در بورس که سبب جذاب تر شدن این بازار می شود شامل امکان ایجاد تسویه ریالی و اعلام وزارت نفت در رابطه با مستمر بودن این ساز وکاردر بلند مدت جهت اطمینان سازی خریدار برای سرمایه گذاری است.

کریمی گفت : بستر برای سرمایه گذار خارجی فراهم است و فقط به دلیل نا آشنایی سرمایه گذار خارجی مشارکت آنها  نیازمند مدت زمان بیشتری است.همچنین بورس انرژی باید اطلاعیه های به زبان انگلیسی در سایت خود انتشار دهد .

انتهای پیام /

راهکارهای توسعه عرضه نفت در بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار