این جاده آزمایشی یک شارژر بسیار طولانی برای وسایل نقلیه الکتریکی است. خودرو برقی به هنگام رانندگی بر روی این جاده شارژ می‌شود.

جاده‌های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خودروی برقی به وسیله نقلیه ای گفته می‌شود که از برق و باتری به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. جالب است بدانید که در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد. اولین خودروی برقی در قرن نوزدهم تولید شد. اما متاسفانه تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.

یکی از مسائلی که هنگام خرید یک خودروی برقی به آن توجه می‌کنیم شارژ کردن است. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر در جایی که به برق دسترسی نداریم و خودرو ما دیگر شارژی برای مصرف نداشته باشد، باید چه کار کنیم. البته ما از خودروهای هیبریدی صحبت نمی‌کنیم زیرا آن‌ها علاوه بر برق از سوخت فسیلی نیز استفاده می‌کنند.

حالا در سوئد اتفاقی افتاده است که این مشکل را حل خواهد کرد. به تازگی یک خیابان آزمایشی در سوئد ساخته شده است که می‌تواند وسایل نقلیه برقی شما را شارژ کند. در واقع این خیابان مانند یک شارژر طولانی عمل می‌کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که خودرو در حال رانندگی کردن بر روی آن است. این شارژر برای خودروهای معمولی، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها کاربرد دارد.

برای این که یک خودرو بتواند توسط این شارژر طولانی  شارژ شود نیاز است یک بازوی فلزی قابل جابه‌جایی در زیر شاسی آن قرار داده شود. خودروها به وسیله این بازوی فلزی به ریل رسانایی که در جاده قرار گرفته است متصل می‌شوند. به این روش می‌توان خودروها در حال حرکت شارژ کنند. کشور سوئد برنامه ریزی کرده است که تا پایان سال 2030 حمل و نقل بدون سوخت فسیلی را اجرایی کند. در این مسیر، پروژه "eRoadArlanda" نقش مهمی دارد. "eRoadArlanda" نام همین شارژرهای خیابانی است. اگر این جاده از آزمایش سربلند بیرون بیاید، این پروژه در تمام کشور سوئد بسط داده خواهد شد.

در ادامه فیلمی از این جاده آزمایشی مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: ربات‌های انسان‌نمایی که شما را می‌ترسانند +فیلم


انتهای پیام/

جاده برقی، شارژرهای جدید

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۳۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
بلاخره بعد از گذشت 24 سال کسی پیدا شد و ایده مرا اجرایی کرد