نمایندگان مجلس سنای افغانستان اظهارات نماینده کنگره آمریکا را محکوم کرده و توهینی به تاریخ، استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان دانستند.

واکنش تند سنای افغانستان به اظهارات مداخله جویانه مقام آمریکاییبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، براد شرمن، نماینده کالیفورنیا در کنگره آمریکا در دیدار با وزیر خارجه این کشور گفته بود که افغانستان باید خط دیورند را به عنوان مرز بین المللی با پاکستان به رسمیت بشناسد.

وی از دولت امریکا خواسته بود که کمک‌هایش به افغانستان را به رسمیت یافتن خط دیورند مشروط سازد.

نمایندگان مجلس سنای افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کردند که هیچ کشوری از جمله آمریکا حق مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارد.

نمایندگان مجلس سنای افغانستان اظهارات نماینده کنگره آمریکا را محکوم کرده و توهینی به تاریخ، استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان دانستند.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: درخواست نماینده کنگره آمریکا درباره به رسمیت شناختن خط دیورند مداخله صریح در امور داخلی افغانستان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ کشوری از جمله آمریکا اجازه ندارد درباره به رسمیت شناخته شدن خط دیورند توسط افغانستان تصمیم بگیرد.

مسلمیار اظهار داشت: یک وجب از خاک کشورمان را به کسی واگذار نمی‌کنیم؛ اظهارات نماینده آمریکایی به نفع کابل نیست.

گفتنی است که ارتش پاکستان از چند سال گذشته روند ساخت حصار در خط دیورند را به عنوان مرز رسمی این کشور با افغانستان آغاز کرده که بارها درگیری نیروهای مرزی دو کشور را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار