به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی محمد فتحآبادی مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقهای یزد با اشاره به پیکبار تابستان ۹۷، عبور موفقیتآمیز از پیکبار تابستان امسال را مرهون آمادگی، به روزرسانی و سرویس به موقع کلیه تجهیزات پستها و خطوط انتقال برق دانست.
فتحآبادی گفت: از مهر سال ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷ برای آمادگی شبکه در پیک بار سال ۹۷ با مدیریت، برنامه ریزی و اجرای اقدامات دقیق واحدهای عملیاتی معاونت بهرهبرداری بالغبر ۷۷۰ برنامه نگهداری و تعمیرات اجرا و برای گروههای اجرایی تعمیراتی، بازدیدها و پروژههای اصلاح و بهینه سازی بیش از ۲۶۰۰ مجوز انجام کار صادر شده است.
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقهای یزد ادامه داد: علت اجرایی نشدن برخی از برنامههای پیشبینیشده، محدودیت شبکه و نبود موافقت دیسپاچینگ ملی یا دیسپاچینگ توزیع و فوقتوزیع بوده است.
فتحآبادی همچنین زمان انجام اغلب برنامههای سرویس دورهای و تعمیرات شبکه و تجهیزات پستها و خطوط را ششماهه دوم سال عنوان کرد و افزود: علت آن محدودیت تجهیزات شبکه در پیکبار تابستان و لزوم آمادگی برای رفع مشکلات و آمادگی برای عبور از پیکبار تابستان است.
وی همچنین از تمهیدات لازم برای آمادگی شبکه در تابستان ۹۸ خبر داد و افزود: برای اجرای برنامههای نگهداری و تعمیرات سیستمها و تجهیزات زیربنایی شبکه انتقال و فوق توزیع از سوی کمیته برنامهریزی نگهداری و تعمیرات، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
فتحآبادی از هماهنگی و تعامل با شرکتهای برق استانهای همجوار، شرکت توزیع و مشترکین صنعتی بزرگ به منظور برنامهریزی کاهش خروج تجهیزات خبر داد و گفت: به این ترتیب کلیه ذینفعان، برنامههای خود را برای تعمیرات دورهای و کنترل و مدیریت خاموشیها هماهنگ میکنند.
مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقهای یزد با مهم خواندن نظارت بر فرایند نگهداری و تعمیرات و توانمندسازی کارکنان در این خصوص افزود: بهبود رویههای سرویس و نگهداری و شناسایی نقاط ضعف و بالا بردن اثربخشی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات حائز اهمیت است و آمارها نشان از عملکرد رضایتبخش در مبحث نگهداری و تعمیرات از سوی این دفتر دارد.
فتحآبادی گفت: تجهیزات انتقال نیرو که شریانهای اصلی برق کشور هستند از اهمیت خاصی در این صنعت برخوردارند و نگهداری از این تجهیزات، ارزشمند و حیاتی است و جز با برنامهریزی و آمادگی کامل شبانهروزی میسر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای نگهداری و تعمیرات بهصورت تماموقت انجام میگیرد گفت: بهرهبرداران پستها هنگام ایجاد هرگونه اشکالی در تجهیزات پست و خطوط و در هر ساعت از شبانهروز، آن را به گروههای کشیک دفتر فنی انتقال، اعلام میکنند و پیمانکاران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن مشکل را برطرف و گزارش میکنند.
فتحآبادی گفت: با تمرکز روی نقاط حساس و برای حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکههای موجود، پروژههای اصلاح و بهینهسازی تعریف و اجرا می شود و خوشبختانه بررسی سوابق شاخصهای بهرهبرداری در برق منطقهای یزد، نشان از عملکرد قابلقبول در این بخش دارد.
انتهای پیام/ی