العالم در گزارشی به روایت عشق و دلدادگی زائران امام حسین (ع) در مراسم اربعین پرداخت.

روایت العالم از پیاده‌روی میلیونی اربعین امام حسین(ع)/ از نمایش بزرگترین پرچم حسینی تا طنین‌انداز شدن بلندترین فریاد «یا حسین»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به پیاده‌روی میلیونی اربعین امام حسین علیه السلام گزارش داد: جمعیتی انبوه با هدف گرامیداشت اربعین امام حسین (ع) که روز سه شنبه برگزار می شود، در مسیر کربلای معلی در حرکتند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تعداد کاروان‌هایی که در پیاده‌روی اربعین امسال حاضر خواهند بود بیست و چهار هزار کاروان است که هر یک از آنها از صد نفر تا سه هزار نفر را شامل می شوند. در این میان، تعداد زائران خارجی بدون احتساب ایرانیان، سیصد هزار تا پانصد هزار نفر و از شصت کشور جهان برآورد شده است ضمن اینکه شمار زائران ایرانی که خود را از گذرگاه‌های مرزی به کشور عراق رسانده‌اند، یک میلیون و هفتصد هزار نفر برآورد شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های مراکز خدمات رسانی در مسیر کربلای معلی، هفتاد هزار تا صد هزار مرکز در این مسیر آماده شده است که در این میان حدود صد مرکز خدمت رسانی به زائران خارجی تعلق دارد. در این مراکز حدود نیم میلیون تا هشتصد هزار نفر داوطلب عراقی به خدمت رسانی زوار مشغولند ضمن اینکه داوطلبانی از خارج از عراق نیز در این مراکز حضور دارند. خدمات ارائه شده در این مراکز شامل تامین غذا، میوه و نوشیدنی برای زائران است. در طول مسیر تا کربلا مکان‌هایی نیز برای استراحت زوار آماده شده است ضمن اینکه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در کنار خدماتی چون آرایشگری، خیاطی، ماساژ، تامین لباس، مخابرات رایگان، تامین کالسکه کودکان، مشورت های دینی، اتاق بازی کودکان، خدمات رایگان اینترنت و انواع خدمات دیگر، از دیگر تسهیلاتی است که در مسیر حرکت زائران پیش بینی شده است.

در کنار این خدمات، فعالیت‌هایی چون به نمایش گذاشتن بزرگترین پرچم حسینی با چهارصد متر طول، طولانی‌ترین زنجیره انسانی با مشارکت نیم میلیون نفر، بلندترین فریاد «یا حسین» با مشارکت یک میلیون نفر، بزرگترین طومار برای امضا با محور مهمترین نیازهای کنونی مسلمانانی از جمله در یمن، فلسطین و مسلمانان روهینگیا نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار