مسئول فنی میراث فرهنگی و سرپرست مجموعه باغ فین کاشان از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی چشمه سلیمانیه در مجاورت این مجموعه تاریخی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه فرهادی مسئول فنی میراث فرهنگی و سرپرست مجموعه باغ فین کاشان  بیان کرد: این میزان بودجه از محل اعتبارهای ملی برای بازسازی ، ساماندهی و استحکام بخشی پشت بام، کانال آب و تعمیر کفپوش های چشمه سلیمانیه اختصاص یافت.
وی افزود : استحکام بخشی دیوارها، پی سازی و زیربندی دیوارهای سنگی وآجری تخریب شده ، ساماندهی کف ، بازسازی نمای قدیمی آجری بنای دور چشمه ، اجرای ختایی فرش کف محوطه و اجرای کاهگل از جمله اقدام ها برای بازسازی این اثر است.

مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان اضافه کرد:  همچنین بهسازی ساختمان موجود در ورودی چشمه ، اجرای سیمگل ، ازاره آجری و اجرای شمشه گچی در بدنه های چشمه ، ساخت و نصب درب ورود و خروج ، اصلاح برق کشی ، تهیه و نصب ناودان های سنگی از دیگر اقدام هایی است که برای حفاظت از چشمه سلیمانیه در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد : چشمه سلیمانیه در جنوب باغ فین که با قدمتی چند هزار ساله از دل این باغ تاریخی عبور می کند ، با تامین آب زمین های کشاورزی و باغی ، موجب آبادانی شهر کاشان در دوره های گوناگون تاریخی نیز شده است.
شهرستان کاشان یک هزار و 700 اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی با ارزش ثبتی در فهرست ملی و یک اثر ثبت جهانی دارد.

انتهای پیام/م

اقدامات میراث فرهنگی برای بازسازی چشمه سلیمانیه در مجموعه باغ فین کاشان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.