رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کم‌تحرکی مردم استان، بر لزوم اصلاح سبک زندگی تاکید کرد و گفت: آمار دیابت در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است.

دیابت در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری گفت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند و باید در این زمینه برای فرهنگ‌سازی سلامت اقدامات مناسب انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر در استان بوشهر بیان کرد: اصلاح سبک زندگی یکی از نکات بسیار مهمی است که در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد.

مصرف بالای دخانیات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر شاهد مصرف بالای دخانیات، نداشتن تحرک کافی و چاقی مردم هستیم که مشکلات زیادی را در حوزه سلامت ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اصلاح سبک زندگی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری و کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر ادامه داد: فرهنگ‌سازی صحیح زندگی در استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد و باید اقدامات لازم انجام شود.

شناسایی عوامل بیماری‌ها

کشمیری با اشاره به اینکه در شهرستان دشتی استعمال دخانیات به بیش از ۳۰ درصد رسیده است، بیان کرد: آمار دیابت در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است که از دلایل آن سبک زندگی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بر درمان و توسعه بخش‌های درمانی و بیمارستان‌ها مقدم است، افزود: عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر شناسایی و ارزیابی شده است.

انتهای پیام/م

لزوم اصلاح سبک زندگی برای کاهش شیوع بیماری‌های غیر واگیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.