وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت که چندسالی است با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند خساراتی به بار آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بارش باران و رحمت الهی در شهرستان جیرفت موجب خوشحالی ساکنان شهر و روستا‌های اطراف این شهرستان شد این خوشحالی شکر گذاری مردم را هم در پی داشت.

اما این بارش‌ها خسارت‌هایی را به همراه آورد و موجب وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها در روستا‌ها و آب گرفتگی معابر در شهرستان جیرفت شد.

وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت خساراتی به بار آورد

 

از جمله روستا‌هایی که دچار سیل و طغیان رودخانه شده است روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت است.

باتوجه به فصل برداشت محصول مرکبات در این روستا که یکی از راه‌های کسب درآمد ساکنین این روستا نیز  است براثر سیل دچار آسیب دید و به دلیل خراب شدن و ازبین رفتن جاده به بازار نرسید.

وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت خساراتی به بار آورد

 

امیری یکی از ساکنان روستای میجان گفت:براثر بارش باران و وقوع سیل جاده‌های این روستا تخریب و مسدود شده است.

یکی دیگر از اهالی این روستا افزود:برق و تلفن روستا قطع شده و همه دچار مشکل شده اند.

وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت خساراتی به بار آورد

 

سنجری یکی از کشاورزان روستای میجان گفت:از روز گذشته برداشت محصول مرکباتش را شروع کرده و آماده بارگیری بوده که متاسفانه سیل به محصولش آسیب رسانده و تخریب جاده‌ها مانع از ورود کامیون برای بارگیری محصولش شده است.

پیراسته از اهالی روستا نیز اظهار کرد:اداره آبخیز داری کمکی به منطقه نکرده و متاسفانه خسارت زیادی به باغات مرکبات وارد شده است. واگر آبخیز داری به این منطقه توجه نداشته باشد خطرات بیشتری روستا را تهدید می‌کند.

همچنین تمام ساکنان روستا باتوجه به اینکه انتقال آب آشامیدنی خود را از چشمه سار‌ها بوسیله لوله تا منزل انجام می‌دهند متاسفانه سیل لوله‌های آب رسانی را هم ازبین برده و مشکل آبرسانی هم دارند.

وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت خساراتی به بار آورد

احمد امینی روش فرماندار جیرفت گفت:اکیپ‌های راهداری از ساعات اولیه در مناطق سیل زده اعزام شدند تعداد ۲۵ راه روستایی در بخش جبالبارز و مرکزی این شهرستان مسدود شده است.

وی افزود:خسارت‌ها بعد از اعزام کارشناسان مربوطه به روستا‌های آسیب دیده اعلام می‌شود.

امینی روش تصریح کرد:قطع برق روستاها براثر شکستن سه تیر برق در روستای هیشین بوده و گروه‌های فنی برای انجام تعمیرات به منطقه اعزام شدند.

اکبر سلیمانی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جیرفت که از ساعات اولیه با اکیپ‌های راهداری در منطقه حضور یافت گفت:یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر برای باز سازی و گشایش راه‌های ارتباطی در روستای میجان اعزام شده است.

وقوع سیل در روستای میجان از توابع بخش جبالبارز شهرستان جیرفت خساراتی به بار آورد

وی از رانندگان خواست با توجه به ریزش کوه در محور‌های کوهستانی در زمان بارش و پس از بارش باران به علت سست شدن سنگ‌ها در ارتفاعات در هنگام تردد از این مناطق جوانب احتیاط را رعایت کنند.

انجم شعاع رییس اداره برق شهرستان جیرفت نیز تصریح کرد: سیلاب در بستر رودخانه سبب شکسته شدن تیر برق انتقال خط برق به روستای هیشین و به موازات آن روستای میجان شده است.

وی از تلاش و اعزام ۲ مرحله نیرو‌های این مدیریت برای انجام عملیات تعویض تیر‌های برق شکسته شده خبر داد وگفت: حجم آب و سنگ‌های بزرگ در این محل انجام هرگونه عملیاتی را غیر قابل انجام کرده است و تمام تلاشمان این است که هرچه سریع‌تر مشکل برق مردم روستا را برطرف کنیم.
انتهای پیام/ی

وقوع سیل در روستاهای جیرفت

برچسب ها: بارش باران ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار