مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۵ شهرستان خیلی بحرانی و ۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی جنگل و مراتع در استان لرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی با بیان اینکه پنج شهرستان خیلی بحرانی و ۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی جنگل و مراتع در استان شناسایی‌شده است اظهار داشت: شهرستان‌های کوهدشت، دوره چگنی، پلدختر، خرم‌آباد و رومشکان به‌عنوان نقاط خیلی بحرانی شناسایی‌شده است.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری سپاه پاسداران، بسیج و جوامع محلی در نقاط بحرانی شاهد کاهش ۷۵ درصد حریق نسبت به سال گذشته و کاهش صددرصدی نسبت به بلندمدت بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان عنوان کرد: امسال یک مورد حریق در شهرستان چگنی، یک مورد در شهرستان پلدختر و دو مورد حریق در منطقه سپیددشت اتفاق افتاد و خوشبختانه در مابقی شهرستان‌های استان هیچ‌گونه حریقی در سطح جنگل‌ها و مراتع رخ نداد.

وی بیان کرد: در بین استان‌های زاگرس‌نشین، لرستان نخستین استان پیشگیری از حریق شناخته شده است و این موفقیت با حمایت‌های استاندار لرستان، فرمانده سپاه استان، شناسایی نقاط بحرانی، به‌کارگیری دیده‌بان، احداث آتش‌بُر، به‌کارگیری جوامع محلی، استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج، بخشداری‌ها و دهیاری بوده است.

انتهای پیام/د

۵ شهرستان خیلی بحرانی و ۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در لرستان شناسایی شد

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.