معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۴۵ درصد از زائران اربعین حسینی از ناوگان عمومی برای تردد به مرز‌های سه گانه استفاده کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در بازدید از مرز شلمچه به جابجایی ۶۰۳ هزار زائر در مرز‌های سه گانه اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون ۲۱ هزار و ۹۸۲ سرویس از سراسر کشور تا مرز‌های سه گانه زائران را جابجا کرده اند.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به واسطه مسئولیتی که در ستاد اربعین کشور دارد و ریاست کمیته حمل و نقل و سوخت را بر عهده دارد هر سال برنامه‌های زیادی را در راستای این حماسه اجرا می‌کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در بحث زیرساخت‌ها، پایانه‌های مرزی، جاده ها، گارد ریل، علائم، روکش آسفالت اقدامات گسترده‌ای انجام شد و تدارکات لازم برای تسهیل در روند تردد زائران دیده شده است.

امانی ادامه داد: تمام امکانات برای جابجایی زائران در مرز‌های سه گانه دیده شد تا ظرف ۷۲ ساعت تخلیه آن‌ها انجام شود.

وی به زائران توصیه کرد که مرز‌های شلمچه و چذابه را برای بازگشت انتخاب کنند. با توجه به ترافیک سنگین مواصلاتی به محور ایلام، کرمانشاه و مهران توصیه می‌شود زائران از مرز‌های شلمچه و چذابه استفاده کنند تا شاهد ترافیک روان در مرز‌های سه گانه باشیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مرز‌های شلمچه و چذابه تردد در این ۲ مرز روان‌تر از مهران است و زائران با استفاده از این ۲ مرز زودتر به مقصد خواهند رسید.

وی افزود: برای تسهیل در سرویس دهی به زائران در راه بازگشت، انتظار می‌رود آن‌ها از مرز‌های شلمچه و چذابه استفاده کنند.

امانی گفت: تا کنون ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۱ زائر از مرز‌های سه گانه تردد کردند که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۸۲ نفر از مرز مهران، ۷۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه و ۳۰۵ هزار نفر نیز از مرز چذابه تردد کرده اند.

معاون حمل و نقل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: اکنون اتوبوس‌هایی به تعداد مورد نظر برای جابجایی زائران در مرز‌های سه گانه مستقر هستند، در شلمچه نیز بیشتر از ظرفیت زائران اتوبوس پیش بینی شده است تازائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد منتقل شوند.

انتهای پیام / د

جابجایی زوار با ناوگان عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.