مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: سوگواره تئاتر خیابانی ایثار، امسال در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی از کربلا تا دهلران اجرا می شود.

همراهی زائران اربعین با سوگواره تئاتر خیابانی ایثار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: این نمایش خیابانی و میدانی در مسیر بازگشت زائران حرم حسین(ع) و شیفتگان فرهنگ عاشورایی اجرا می شود.

رستمیان اظهار کرد:در اولین روز از اجرای این برنامه، نمایش های « برگشتی از نو» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی و نمایش « با تو میخوانم تا ابد » به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان و نمایش « عباس » به نویسندگی و کارگردانی مرجان قاسمی در سه نوبت صبح و عصر و شب در محل موکب بنیاد دهلران نخستین سوگواره نمایش های خیابانی ایثار، آثار خود را به اجرا در آوردند .

وی ادامه داد: همچنین نمایش محیطی « ساقی تشنه لبان » به کارگردانی میثم پیرزادی نیز از ابتدای برنامه در میان جمعیت راهپیمایان اربعین حسینی اجرا داشته است .

رستمیان یادآورشد:سوگواره نمایش های خیابانی ایثار کار خود را با حضور جمع کثیری از مردم عزادار حسینی که از استانهای مختلف کشوربه دهلران آمده بودند آغاز و با بیش از هزار نفر تماشاگر در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی با اجرای نمایش« ارثیه پدری » به نویسندگی و کارگردانی سجاد ملکی و نمایش « زائر» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اصغرپور و نمایش های « قهرمان ؛ عطش و آب » به نویسندگی و کارگردانی نادره حیدریان و « فرشته ماهی ها » به نویسندگی و کارگردانی صدیقه شکری با اجرا در امام زاده سید اکبر(ع) دهلران تا 10 آبان ادامه خواهد داد .

انتهای پیام/ د

برگزاری سوگواره تئاتر خیابانی

 

برچسب ها: اربعین97 ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.