معاون فرهنگی وزیر ارشاد به مدیریت شهری اصفهان پیشنهاد کرد با دایر کردن رویدادی تحت عنوان کتاب سال استان اصفهان کمک کند تا کتاب های برتر شناسایی و از آن ها تجلیل شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جوادی معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و  ارشاد اسلامی عصر امروز(چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان  اظهار کرد : نمایشگاه کتاب از این جهت مهم است که به جای این که دولت یا وزارت ارشاد کاری در خصوص کتاب انجام دهد ، ناشران خود به صورت مستقیم با مصرف کنندگان واقعی کتاب یعنی مردم در ارتباط هستند و این موضوع موجب فعال شدن چرخه تولید کتاب و افزایش کتاب خوانی می شود.

وی ادامه داد: هم چنین با اشاره به سرمایه گذاری در بخش فرهنگی اظهار کرد : سرمایه گذاری در کتاب به عنوان ترویج تفکر خود به خارج موضوع مهمی است ولی پیش نیاز آن قدرت و شکوهی است که کتاب ها باید پیدا کنند. برای مثال کتاب قانون ابن سینا در شرایطی که اینترنت و ارتباطات قوی وجود نداشت در طول تنها ۲۰۰ سال توانست در آکادمی های پزشکی اروپا تدریش شود و این نشان می دهد ارزش یک کتاب چقدر مهم است.

معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و  ارشاد اسلامی هم چنین با اشاره به محتوای کتاب ها گفت : سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده است ولی آیا همه آنها واقعاً کتاب هستند؟ بسیاری از این کتاب ها ارزش لازم را ندارند و من به مجموعه مدیریت شهری اصفهان پیشنهاد می کنم تا با دایر کردن رویدادی تحت عنوان کتاب سال استان اصفهان در سطح ملی و حتی بین المللی ، کمک کند تا کتاب های برتر شناسایی و از آن ها تجلیل شود و وزارت ارشاد هم می تواند با تشکیل دبیر خانه دائمی به برگزاری آن کمک کند.

جوادی تصریح کرد : در حال حاضر در همه مراحل تهیه ، چاپ و توزیع و فروش کتاب دچار مشکلات مزمنی هستیم که دلیل حل نشدن آن تاکنون توجه مدیران مختلف به بخش های انفرادی بوده است و نگاه کلی به این فرآیند نشده و باعث به وجود آمدن چرخه ای نامتوازن شده است.

انتهای پیام/م

تمام فرآیندهای تهیه و توزیع و فروش کتاب دچار مشکل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.