استاندار چهارمحال و بختیاری، از رویکرد منطقی و متعهدانه مردم و کشاورزان این استان در موضوع آب قدردانی کرد.

حوضه آبریز زاینده رودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ هفدهمین نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو و با حضور استانداران حوضه زاینده رود و معاونین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط در تهران برگزار شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست، تقلیل موضوع جلسه و گفتگو‌های شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به مسائل یک استان و قشر خاص را غیر منصفانه دانست و گفت: نباید قبل از تعیین تکلیف و تأمین منابع، به موضوع مصارف پرداخته شود.

وی افزود: نخست باید میزان منابع آبی حوضه زاینده رود را مشخص و سپس برای مصارف ذینفعان برنامه ریزی کرد.

عباسی با اشاره به رویکرد منطقی و متعهدانه مردم و کشاورزان چهارمحال و بختیاری در موضوع آب تاکید کرد: پرهیز مردم شریف این استان از برگزاری راهپیمایی و تحصن و ایجاد حاشیه‌های امنیتی در موضوع آب، بیانگر تعهد آنان به نظام اسلامی، در عین وجود مشکلات است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو هم در این نشست، با تآیید نظر استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فلسفه وجودی و شأن تشکیل این شورا را بررسی تمامی مسائل حوضه زاینده رود بیان کرد.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون می‌باشد که زمانی دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور بود، اما متأسفانه هم اکنون، به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، در ردیف استان‌های خشک و بحرانی کشور قرار دارد.

این استان در حال حاضر وارد یازدهمین سال کمبود بارش و خشکسالی پیاپی شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/ش

نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به ریاست وزیر نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار