رفع مشکلات آب شرب ۲ روستای نوبران ساوه در دستور کار

رفع مشکلات آب شرب روستا‌های بالقلو و کهک نوبران ساوه در دستور کار قرار گرفت.

رفع مشکلات آب شرب ۲ روستای نوبران ساوه در دستور کار سید صدرالدین حسینی معاون بهره برداری آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در گفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از اقدامات این اداره برای رفع مشکلات آب شرب روستا‌های بالقلو و کهک نوبران ساوه خبرداد.

حسینی افزود: اقدامات خوبی در جهت کاهش هدر رفت آب روستای کهک صورت گرفته از جمله تعویض کامل شبکه داخلی و خط انتقال روستا هست که شبکه داخلی تعویض و بازسازی شده و هدر رفت آب درصد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در روستای بالقلو هم سال گذشته حدود ۲ هزارو ۷۰۰ متر شبکه آبرسانی را تعویض کردیم و امسال هم حدود ۲ هزار متر از شبکه که فرسودگی بیشتری دارند در دستور کار تعمیر و تعویض قرار گرفته است.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی ادامه داد: در این مناطق چشمه‌ای وجود دارد که به صورت مشترک با کشاورزان هم برای شرب و هم برای کشاورزی استفاده می‌شود و به دلیل اینکه این چشمه در مجاورت با روستا هست بعضا در فصل تابستان برای شنا هم استفاده می‌شود و آب و فاضلاب مشتاق است به منظور جلو گیری از ورود آلودگی به این منطقه محل چشمه را فنس کشی کند، اما کشاورزان منطقه با این طرح مخالفند.

وی بیان کرد: ما اخیرا با شورای اسلامی روستای بالقلو صحبت کردیم قرار شده که جلسه‌ای با کشاورزان داشته باشند و نتیجه را به این اداره اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به قرار دادن غلاف بتنی اطراف این چشمه اقدام شود.

انتهای پیام/ ج

پیگیری مشکلات آب شرب روستا‌های بالقلو و کهک نوبران ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.