نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس گفت: بالاترین سرانه تولید محصولات کشاورزی در کشور مربوط به منطقه جنوب کرمان است و مشکل حمل و نقل فصل برداشت این منطقه باید حل شود.

حمل و نقل محصولات کشاورزی در فصل برداشت مشکل عمده کشاورزان جنوب کرمان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تقدیر از تلاش های یعقوب موسوی گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث موفقیت ایشان شده نظم و انظباط در حوزه مدیریتش بوده و عامل اصلی موفقیت در کارش عدم دخالت مقامات سیاسی بود و تعامل خوبی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتند.

وی ضمن تبریک به سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: سعید برخوری یک شخصیت علمی است و دارای ۲۰ مقاله علمی در زمینه های مختلف است و در زمینه فعالیتش در دانشگاه جیرفت بین شهرهای حوزه فعالیتش تفاوتی نگذاشته است.

حمزه خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حوزه فعالیتش ضمن حفظ تعامل، اجازه دخالت به سیاسیون را ندهند و همچنین عدالت در بهره گیری از نیروهای سازمان ،عدالت در توزیع امکانات و بومی گزینی در منطقه را داشته باشد.

احمد حمزه گفت:کشاورزی در کشور ما نقش مهمی دارد و در جنوب نقش بارزتری است به طوریکه یک سوم اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی است و هشتاد درصد نیاز کشور را بخش کشاورزی تامین می کند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود:منابع آبی ما محدود است باید به درستی مدیریت شوند که با توسعه روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی این امر امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت دراختیار کشاورزان قرار گیرد و بازار های الکترونیک را راه انداری کنیم.

احمد حمزه با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزی جنوب مسئله حمل و نقل در فصل برداشت است تصریح کرد:سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود و بالاترین سرانه تولید مربوط به منطقه جنوب کرمان است، مشکل حمل و نقل در فصل برداشت در جنوب کرمان باید رفع شود.

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز،در این آیین گفت: انصافا یعقوب موسوی کارنامه درخشانی داشتند، موسوی یک ظرفیت و یک پایگاهی برای مردم جنوب در وزارت کشور است.

وی افزود:ما خدمت را باید پاس بداریم و مصلحت ها را بپذیریم و باتمان توان مدیران را همراهی خواهیم کرد.

کمالی پور ضمن تبریک به سعید برخوری مدیر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد:جنوب کرمان منطقه ای با ظرفیت بالا در زمینه کشاورزی است و مشکلاتی را هم در این بخش داریم و برای برون رفت مشکلات از این حوزه باید اقداماتی انجام شود.

وی افزود:کشاوزران منطقه باید دارای شناسنامه کاری باشند و این امر یک مطالعه علمی می طلبد. باتوجه به اینکه همه ما امسال شاهد این بودیم که چه بلایی سر محصول گوجه کشاورزان جنوب آمد و در ماه های اخیر رب گوجه با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه شد این عدم تناسب نشان ازاین دارد مدیریت مصرف و کنترل منابع را نتوانستیم بدرستی کنار هم بگذاریم.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود شش هزار نفر فارغ التحصیل رشته کشاورزی در جنوب کرمان است تصریح کرد:برای این مطالعه علمی با وجود این ظرفیت علمی بالا در منطقه شرایط و فرصت مهیا است.

یاد آور می شود:آیین تکریم از سید یعقوب موسوی و معارفه سعید برخوری به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، مدیرکل امور استانهای وزارت و جمعی از مردم، کشاورزان و مسئولان جنوب استان کرمان، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار