مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی از تهیه و تدوین کتابچه گردشگری برای ۲۸ شهرستان خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۳۹۸ خبرداد.

کتابچه گردشگری ۲۸ شهرستان خراسان رضوی تهیه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی ساعدی مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پس از انتصاب ابوالفضل مکرمی فر به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف، کمیته‌هایی از جمله کمیته تولیدات فرهنگی و انتشارات و تبلیغات تشکیل شد.

وی با بیان این که کمیته تولیدات فرهنگی و انتشارات به ریاست مدیرکل و ۹ نفر عضو از مسئولان و کارشناسان واحد‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: اولین مصوبه این کمیته، بررسی استراتژی عملکرد آن در گذشته و مشخص کردن چشم انداز برنامه‌های آینده بوده است.

مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: مصوبات دیگر این جلسه، تولید کتاب محور‌های گردشگری خراسان رضوی به شمار می‌رود که کتاب مذکور با تلاشی شبانه روزی قبل از اسفند ماه آماده و برای ایام نوروز ۱۳۹۸ در قطع پالتویی تولید و توزیع خواهد شد.

وی درباره محور‌های گردشگری استان گفت: در این کتاب محور‌های اصلی از مشهد به ۱۱ محور گردشگری در شهرستان‌ها مختلف خراسان رضوی معرفی شده است.

ساعدی با بیان این که نقاط گردشگری و بناهای تاریخی در این محور‌ها معرفی شده است، افزود: همچنین در این کتابچه فاصله زمانی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی قید شده است.

وی با اشاره به معرفی بوم گردی‌های استان در محور‌های گردشگری گفت: ضمن این که به بخشی از صنایع دستی، مشاغل سنتی و سوغات سفر این محور‌ها نیز پرداخته شده است.

مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در دومین جلسه کمیته انتشارات استان برنامه‌های انتشاراتی این اداره کل در دو مرحله برنامه ریزی و پی ریزی شد.

وی مرحله اول را انتشارات و تبلیغات مکتوب و مرحله دوم را انتشارات دیجیتال اعلام کرد و گفت: به علت کمبود اقلام اطلاع رسانی در اداره کل با قید فوریت مرحله اول در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد برای هر شهرستان یک کتابچه گردشگری به دو زبان فارسی و انگلیسی برای معرفی کلیه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تهیه شود.

ساعدی با بیان این که کتابچه گردشگری برای ۲۸ شهرستان استان در حال تدوین است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در تهیه کتابچه یکی از اهداف ما بوده که جلسات متعددی با انجمن عکاسان و سینمای جوان هر شهرستان تشکیل شده و براساس تفاهم صورت گرفته در این جلسات، همکاری و استفاده از عکس‌های عکاسان و با ذکر نام شان صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

تشکیل کمیته تولیدات فرهنگی و انتشارات و تبلیغات  میراث  فرهنگی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.