ژایر بولسونارو اعلام کرد سفارت برزیل در فلسطین اشغالی را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژایر بولسونارو -- رئیس جمهور منتخب برزیل -- روز پنجشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

بولسونارو در توییتی نوشت: "همان طوری که پیش از این در کارزار انتخاباتی اعلام کرده ایم ما قصد داریم سفارت برزیل را از تل آویو به قدس منتقل کنیم. اسرائیل کشوری مستقل(!) است و ما باید به آن کاملا احترام بگذاریم".

رئیس جمهور جدید برزیل: پایتخت خود در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل می‌کنیم

کمی بعد از اینکه این پیام به زبان های پرتغالی و انگلیسی منتشر شد، رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل در کنفرانسی خبری اعلام کرد فکر نمی کند این تصمیم به ایجاد " فضای سنگین " در روابط بین برزیل و کشورهای اسلامی منجر شود.

وی گفت: " ما برای مردم اسرائیل و عرب بیشترین احترام را داریم. ما در پی ایجاد مشکل با کسی نیستیم. ما می خواهیم با کل جهان تجارت کنیم و در پی راه حل صلح آمیز برای حل این موضوع هستیم ".

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در واکنش به تصمیم ژایر بولسونارو در توییتر خود نوشت: به دوست خوبم آقای ژایر بولسونارو به خاطر تصمیم برای انتقال سفارت برزیل به بیت المقدس تبریک می گویم. این تصمیم او یک گام تاریخی، درست و هیجان انگیز است.

رئیس جمهور جدید برزیل: پایتخت خود در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل می‌کنیم

بولسونارو که حامی نخست وزیر رژیم صهیونیستی است در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه هیوم اسرائیل منتشر شد اعلام کرده بود این رژیم غاصب در انتخاب پایتخت خود باید آزاد باشد.

انتهای پیام/

انتقال سفارت برزیل به بیت المقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار