سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC ) در آستانه دیدار رفت تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا با انتشار گزارشی به استقبال این بازی رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو تیم کاشیما آنتلرز و پرسپولیس فردا ساعت 9:30 صبح در ورزشگاه کاشیما دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 را برگزار خواهند کرد.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC ) با انتشار گزارشی درباره این دیدار حساس و سرنوشت ساز از علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و علی علیپور به عنوان بازیکنان کلیدی پرسپولیس نام برد.

در این گزارش آمده است:
کاشیما آنتلرز ژاپن و پرسپولیس جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت، وقتی که آنها روز شنبه در بازی رفت مسابقه فینال در ورزشگاه کاشیما با هم روبرو شوند.
هر دو تیم کمتر از دو هفته پیش در مرحله نیمه نهایی پیروزی های خفیفی به دست آوردند، کاشیما در مجموع دو بازی رفت و برگشت 6-5 سوون سامسونگ کره جنوبی را 6بر5 شکست داد و پرسپولیس هم در دو دیدار 2-1 السد قطر را از پیش رو برداشت.

این اولین باری است که در این رقابت ها هر یک از این دو تیم با حریفی از دیگر طرف قاره دیدار می کند، و کاشیما به دنبال آن است که قهرمانی آسیایی پیاپی را برای ژاپن کسب کند و پرسپولیس هم به دنبال کسب نخست عنوان قهرمانی آسیا برای ایران است.

از سال 2008، کاشیما پیش از مسابقات امسال، در شش دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و پنج بار به مرحله حذفی رسیده است اما این تیم هرگز موفق نشده بود از مرحله حذفی فراتر برود.

اما کاشیما پس از رسیدن به جمع 16 تیم برتر قاره به عنوان تیم دوم گروه H پشت سرسوون، تیم پر ستاره شانگهای SIPG را 4-3 از پیش رو برداشت و سپس در یک چهارم نهایی یک تیم چینی دیگر به نام تیانجین کوانجیان را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 5-0 بر در هم کوبید.
کاشیما پس از این که در مرحله نیمه نهایی بار دیگر با سوون سامسونگ روبرو شد بدترین شروع ممکن را داشت، اما پس از دریافت دو گل زودهنگام در بازی رفت، با گل دیرهنگام اوچیدا در وقت اضافه به پیروزی 3-2 دست یافت.

کاشیما پس از آن در دیدار برگشت 3-1 عقب افتاد، تا این که گل های دیاگو نیشی و سرجینیو برای اولین بار به فینال راه یافت. آنها پس از کسب پیروزی 1-0 برابر سرزو اوزاکا در روز چهارشنبه، به بزرگترین مسابقه تاریخ خود قدم خواهند گذاشت.

سرجینیو قبل از مسابقات مررحله یک چهارم نهایی به کاشیما پیوست و از زمان ورودش، در هر چهار بازی لیگ قهرمانان آسیا گل زده است، به این معنی که این مهاجم برزیلی بهترین گلزن کاشیما بوده است.
از سوی دیگر، یوما سوزوکی، مهاجم جوان، احتمالا با تکنیک خود دفاع پرسپولیس را مشغول خواهد کرد، در حالی که در انتهای زمین «گن شوجی»، مدافع میانی قابل اعتماد کاشیما، با اقتدار خود خط دفاعی این تیم را رهبری می کند.

پرسپولیس

 

همانند کاشیما، پرسپولیس در سالهای اولیه لیگ قهرمانان آسیا به موفقیتی دست نیافت، اما برای اولین بار در سال 2017به نیمه نهایی رسید که برابر الهلال عربستان سعودی شکست خورد و حذف شد.

 

با این وجود، این تیم در سال جاری عملکرد حتی بهتری را به نمایش گذاشت، و جلوتر از السد درنشین گروه C شد، سپس پیروزی ارزشمندی برابر الجزیره امارات متحده عربی دست یافت. پرسپولیس برابر این تیم 2-1 در خانه پیروز شد و در مجموع پس از تساوی 4-4 به لطف گل زده در خانه حریف راهی مرحله بعد شد.

الدحیل قطر که تمام هشت بازی خود را برده بود، در یک چهارم انتظار پرسپولیس را می کشید و با کسب پیروزی در دیدار رفت در دوحه نهمین برد خود را به دست آورد. اما پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با بازگشتی خیره کننده 3-1 به برتری رسید و برای دومین سال متوالی به نیمه نهایی متوالی راه یافت.

پنالتی دقایق پایانی علی علیپور، پیروزی 1: 0 را برای پرسپولیس برابر السد رقم زد و در بازی برگشت در حالی که یک بر صفر عقب افتاده بود سیامک نعمتی بازی را به تساوی کشاند و سرانجام حضور پرسپولیس را در فینال مسجل کرد. بعد از آن تیم ایوانکو برانکوویچ بعد از کسب تساوی 1-1 مقابل تیم سایپا در لیگ برتر راهی ژاپن شد.

علی علیپور با زدن پنج گل خود را برترین گلزن پرسپولیس معرفی کرده و سرعت او در این بازی تهدیدی برای کاشیما خواهد بود، همانطور که در دور قبلی برابر السد نشان داد، این مهاجم در 2 بازی از 3 بازی خارج خانه در مرحله حذفی گلزنی کرده است.
دروازه بان علیرضا بیرانوند پس از یک جام جهانی فوق العاده، شهرت جهانی به دست آورد و به عنوان آخرین خط دفاع، دوباره به دنبال درخشش در بزرگترین مرحله است. در مقابل او، سید جلال حسینی، کاپیتان کهنه کار پرسپولیس قرار دارد که این بازی را به عنوان آخرین فرصت خود برای رسیدن به افتخار قاره ای می بیند.


بیشتر بخوانید:

گزارشگر مطرح انگلیسی:تیم های شرق آسیایی در اوج دچار نزول می شوند

ترس سرمربی کاشیما آنتلرز ژاپن پیش از دیدار مقابل پرسپولیس ایران


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار