اعتراض کارکنان گوگل به سوء رفتار جنسی + فیلم

بسیاری از کارکنان گوگل در اعتراض به آزار جنسی دست از کار کشیدند.

به گزارشگروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­صد‌ها نفر از کارکنان شرکت گوگل در دفاتر مختلف این شرکت در دوبلین، لندن و سنگاپور و برخی نقاط دیگر دنیا روز پنجشنبه در اعتراض جهانی به نحوه مدیریت این شرکت در خصوص آزار‌های جنسی که نمونه‌های آن در لندن و سنگاپور نیز مشاهده شد، دست از کار کشیدند و تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی خبرگزاری فرانسه؛ نزدیک به پانصد نفر از کارکنان شرکت گوگل در دفتر دوبلین در اعتراض به شرایط کاری دست به تجمع اعتراضی زدند ولی در برابر مطبوعات سکوت پیشه کردند.

کیت، یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات که نخواست نام فامیلی خود را منتشر کند خطاب به جمعیت معترض گفت: وی این تجمع را برای "ابراز همدلی با هر کسی که هر شکلی از آزار جنسی یا سوء رفتار در محل کار را تجربه کرده، سازمان داده است".

وی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: "اگر حتی یک نفر چنین تجربه‌ای داشته باشد، برای ما بسیار اهمیت دارد که همدلی خود را با وی نشان دهیم و بگوییم که با این کار موافق نیستیم و چنین اتفاقی نباید روی دهد".

حساب کاربری "خروج از کار گوگل برای تغییر واقعی" در توئیتر روز چهارشنبه از کارکنان و پیمانکاران این شرکت خواست روز پنجشنبه، ساعت یازده و ده دقیقه به وقت محلی محل کار خود را ترک کنند. تنش‌ها بر سر آزار جنسی در شرکت آمریکایی گوگل در سراسر دنیا در حال بالا گرفتن است.

این مساله بعد از آن روی داد که نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد اندی روبین، از کارکنان شاخص گوگل و ابداع کننده سیستم اندروید پیشنهاد دریافت بسته‌ای به ارزش تقریبی نود میلیون دلار را برای خروج از این شرکت به علت سوء رفتار در شرکت گوگل دریافت کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد گوگل در تلاش برای سرپوش گذاشتن به ادعا‌های آزار جنسی در این شرکت است.

در لندن نیز صد‌ها نفر از کارکنان با تجمع در بزرگترین اتاق شرکت دفتر اصلی گوگل، به این موضوع اعتراض و بعد محل کار خود را ترک کردند. یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: "ما برای حمایت از هر کدام از همکارانمان که هر شکلی از آزار را در محیط کار تجربه کرده اند، این کار را می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود عاملان چنین رفتارهایی، در قبال عملکردشان محافظت نمی‌شوند و پاداش دریافت نمی‌کنند".

در سنگاپور، ده‌ها نفر از کارکنان این شرکت تجمعی در فضای داخلی دفتر گوگل تشکیل دادند.

در خواست‌های ارسال شده در حساب کاربری شامل بهبود روند گزارش سوء رفتار جنسی و رسیدگی به موارد آزار و نیز تعهد گوگل برای پرداخت و فرصت برابر برای مردان و زنان بود.

این در حالی است که گوگل اعلام کرده است هیچ کدام از افرادی که در دو سال اخیر بر سرمساله سوء رفتار جنسی از این شرکت خارج شده اند، بسته مالی خروج دریافت نکرده اند.

اعتراض‌ها به گوگل همزمان با بالا گرفتن درخواست از شرکت‌های فناوری در «سیلیکون ولی» انجام می‌شود که به شمار مدیران مرد و نابرابری جنسیتی در شرکت‌های بزرگ فناوری اعتراض دارد.


بیشتر بخوانیدشمشیر ترامپ برای گوگل + فیلم


انتهای پیام/
 

کارکنان گوگل دست از کار کشیدند + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.