وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با «نفرت‌انگیز» توصیف کرد قتل روزنامه‌نگار عربستانی، ریاض را دوست تل‌آویو در مقابله با «تهدید ایران» خواند.

قتل خاشقجی نفرت انگیز بود، اما عربستان دوست ما در مقابل ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک وزیر صهیونیست روز جمعه سرانجام پس از سکوت تل‌آویو درباره موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی را «نفرت انگیز» توصیف کرد، اما گفت هدف اصلی رژیم صهیونیستی تقویت روابط با کشور‌های حاشیه خلیج برای مقابله با ایران است.

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، اظهارات مذکور را در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی اعلام کرد. او دربار قتل خاشقجی گفت: «این کار نفرت انگیزی بود. این کار لایق هرگونه سرزنشی است. او یک شهروند بود، یک خبرنگار نه یک تروریست».

البته او در ادامه گفت مقابله رژیم صهیونیستی با ایران مسئله واجب تری است. او در این خصوص اعلام کرد: «خطری ما را تهدید می‌کند که ممکن است برای موجودیتمان خطرناک باشد و آن تهدید ایران هسته‌ای است. خطر گسترش نفوذ این کشور در لبنان و سوریه جود دارد. کشور‌های عرب از جمله عربستان امروز دوستان ما در مقابله با گسترش نفوذ ایران و تهدید هسته‌ای او هستند».

خاشقجی مخالف سرسخت ولیعهد سعودی بود و مطالبی را در انتقاد از رژیم سعودی در روزنامه واشنگتن پست می‌نوشت. او در دوم اکتبر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما پس از آن دیگر دیده نشد. عربستان پس از دو هفته انکار اطلاع از سرنوشت خاشقجی اعتراف کرد او را به قتل رسانده است. تحقیقات انجام شده نشان داده است مامورانی از طرف رژیم سعودی در ساختمان کنسولگری خاشقجی را کشته اند و مثله کرده اند.

این اقدام غیرانسانی انتقادات بین المللی علیه رژیم سعودی را در پی داشته است. به طوری که شرکت‌ها و مقامات کشور‌های مختلف از شرکت در نشست سرمایه گذاری ریاض که ماه گذشته میلادی برگزار شد امتناع کردند و بسیاری از دوستان عربستان تلاش کرده اند از ولیعهد عربستان که پیکان اتهامات درباره مرگ خاشقجی به سوی اوست، فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

واکنش اشتاینیتز به قتل خاشقجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۶:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
انسانیت در جهان با پول لگد مال شده است.انسان انقد حریص!!!!
آخرین اخبار