آمادگی کامل شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی/ پیش‌بینی ۶ پایگاه و ۸ مرکز اسکان زائر در مناطق مختلف شهرقائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت:آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی و استقبال از زائران حضرت رضا (ع) در ایام پایانی دهه صفر را داریم.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ خلیل‌الله کاظمی قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به نزدیک شدن به شهادت حضرت رسول (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و حضور تعداد زیادی از زائران از سراسر کشور در مشهد ۶ پایگاه و ۸ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت بیش از ۶ هزار نفر آماده‌سازی شده است.

وی افزود:در راستای خدمات‌رسانی مناسب به زائران در این ایام، مبادی ورودی پیرامونی حرم مطهر شستشو و پاکسازی شده و در کنار آماده‌باش ۵۶۰۰ نیروی پاکبان و خدماتی، تعداد زیادی چشمه سرویس بهداشتی و حمام سیار در نقاط مختلف شهر مستقر شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری مشهد گفت: در این راستا قطارشهری مشهد در سه روز پایانی صفر از ساعت ۶ تا ۲۴ فعال و سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی مسافر در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر خواهد کرد.

کاظمی افزود: در کنار خدمات‌رسانی قطارشهری و اتوبوسرانی تعداد ۱۰۰ دستگاه ون و ۱۰۰ دستگاه تاکسی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر سرویس‌دهی خواهند کرد و ۸۰ دستگاه تاکسی نیز داوطلبانه اقدام به جابجایی زائران به صورت رایگان در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر خواهند کرد و ۳۰ دستگاه تاکسی دیگر نیز صلواتی به زائران پیاده در مبادی ورودی شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به آماده‌سازی پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر تصریح کرد: در این راستا فضای پارک برای ۳۰۰۰ خودرو آماده‌سازی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: برای استقبال از زائران در ایام پایانی ماه صفر ۶ ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر از مسیر‌های قوچان، نیشابور، سرخی، کلات، طرقبه و شاندیز آماده‌سازی شده است.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح شهروند مهمان‌نواز حریم رضوی با شعار "مهمان داریم مهربان باشیم" افزود: براساس این طرح از ظرفیت شهروندان در خدمات‌رسانی به زائران استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای بازگشت زائران به مقاصدشان در نقاط مختلف کشور در روز آخر صفر تصریح کرد: در این راستا فضای مناسب برای پارک اضطراری اتوبوس‌ها در پایانه در نظر گرفته شده و درب‌های خروجی اضطراری در پایانه‌های امام رضا (ع) و معراج پیش‌بینی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت:جایگاه سوخت رسانی به اتوبوس‌ها در پایانه امام رضا (ع) بصورت شبانه روزی آماده سوخت رسانی به اتوبوس‌ها خواهد بود.

کاظمی افزود: در کنار این اقدامات، هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور جهت برقراری نظم و کنترل ترافیک و هماهنگی‌هایی نیز در خصوص تامین اتوبوس دربستی درون شهری برای کاروان‌های زائران پیاده با سازمان اتوبوسرانی انجام شده است.

وی تصریح کرد:به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائران در ایام پایانی صفر محل‌هایی برای استقرار نمایندگان فرماندار، شهرداری، بهزیستی، هلال احمر، کلانتری، پلیس راه، پلیس راهور و نیروی انتظامی در پایانه مسافر برای امام رضا (ع) در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آمادگی شهرداری مشهد برای استقبال از زائران

برچسب ها: شهرداری ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.