مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از شناسایی ۵۳۹ نیروی کار غیر مجاز در بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال، در ‍ ۲ هزار و ۱۴۵ بازرسی از کارگاه ساختمانی و کشاورزی استان، ۵۳۹ نیروی غیر مجاز شناسایی شده اند.

به گفته بابایی، در بازرسی‌های انجام شده، متخلفان یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۸ درصد از قبض‌های جریمه صادر شده برابر با ۶۷۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال وصول شده است.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ۲۲ بازرس دراستان وظیفه انجام بازرسی‌های ادواری از واحد‌های مشمول قانون کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان درباره مباحث مختلف ایمنی، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحد‌های مشمول، بررسی مشاغل سخت و زیان آور، نظارت بر اشتغال اتباع خارجی، بررسی و صدور گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها را برعهده دارند.

این مسئول ادامه داد:  ۱۵۸ کارگاه مشمول قانون کار در استان وجود دارد که باید طبق برنامه زمانبندی، مورد بازرسی‌های ادواری قرار گیرد و نواقص حفاظت فنی و بهداشت کار به آن‌ها ابلاغ شود.

بابایی افزود : تعداد بازرسان کار استان با توجه به گستردگی وظایف و حوزه کاری بسیار اندک است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد صدور مجوز‌های لازم برای استخدام و رفع مشکل کمبود پست‌های سازمانی در این دستگاه باشیم.

انتهای پیام/

بازرسی از از کارگاه‌های ساختمانی و کشاورزی در قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.