سرپرست بسیج جامعه پزشکی استان کردستان گفت: با اجرای طرح شهید دکتر رهنمون در کردستان، ساکنان ۱۰۰ روستای محروم سطح استان از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره مند می‌شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، قاسم کاوه گفت: طرح شهید دکتر رهنمون در راستای اعتلای بسیج و با هدف خدمت رسانی مستمر، منظم و قابل رصد به مناطق کم برخوردار از ابتدای امسال برای نخستین بار همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، ۲۰ تیم سازماندهی شده اند و هر تیم به مدت چهار سال چهار تا پنج روستای جغرافیای هدف را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌دهند.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی استان کردستان با بیان اینکه تیم‌های پزشکی سازمان دهی شده در قالب طرح شهید رهنمون به صورت مستمر حداقل یک بار در ماه این روستا‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، ادامه داد: از اول امسال تاکنون ۱۰۰ مورد اعزام به روستا‌های هدف انجام شده است.

کاوه به تاریخچه بسیج جامعه پزشکی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل این نهاد به دوران جنگ تحمیلی باز می‌گردد که در این دوران ۸۰ هزار پزشک و پیراپزشک برای مداوا در جبهه‌ها حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۱ با تشکیل بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، در کردستان نیز این جامعه تشکیل شد، بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۶۰۰ تیم پزشکی به مناطق محروم استان کردستان اعزام شده است.

انتهای پیام/م

ارائه خدمات رایگان پزشکی به روستا‌های کردستان

برچسب ها: سپاه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.