جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی کشور گفت: اعمال تحریم‌ها مهمترین مولفه جنگ اقتصادی است و دشمنان برای دست یابی به اهداف خود و فلج کردن کشور به آن‌ها روی آورده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سردار محسن ساسانی جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی کشور در همایش دفاع غیرعامل در جنگ اقتصادی در قزوین گفت: امروزه دشمنان از حوزه نظامی به دلیل قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشور به بخش‌های دیگر از جمله جنگ اقتصادی روی آورده اند و طبق برآورد‌ها امکان جنگ نظامی علیه کشور فعلا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تاثیرگذاری بر امنیت کشور، کاهش توان مقاومت ملی، کسب تسلط اقتصادی، کاهش توان بازسازی، کاهش قدرت دولت در اداره مردم، تحمیل اراده و خواست دشمن و در نهایت براندازی حکومت از جمله اهداف دشمنان در این جنگ است.

این مسئول با اشاره به ضرورت مصون سازی پیکره اقتصاد کشور گفت: با توجه به جهت گیری‌های دشمنان و روشن بودن اهداف جنگ اقتصادی باید با اتحاد و همدلی برای مصون سازی پیکره اقتصاد کشور اقدام کرد تا میزان آسیب پذیری اقتصاد کشور در این جنگ به حداقل برسد.

جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی کشور با اشاره به سالروز تاسیس پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: این ساختار در سال ۸۲ با هدف مقابله با تهدیدات گسترده دشمنان در حوزه‌های مختلف شکل گرفت که امروزه نقش و تاثیرگذاری آن برای مقابله با این تهدیدات بر همگان روشن شده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین هم در این همایش گفت :  پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور از جمله عواملی است که دشمنان را از جنگ نظامی علیه کشور بازداشته و آن‌ها را به مولفه‌های دیگر از جمله جنگ اقتصادی کشانده است.

افشار گفت: استان قزوین امسال رتبه اول کشوری و در سال ۹۲ و ۹۳ رتبه برتر در حوزه پدافند غیر عامل را به دست آورد که باید از زحمات کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل استان در این زمینه قدردانی کرد.

در هفته پدافند غیرعامل سال جاری ۱۵۵ عنوان برنامه شامل ۲۰ همایش و ۵۳ رزمایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین اجرایی می‌شود.

هفته پدافند غیرعامل امسال از هشتم تا چهاردهم آبان ماه با شعار افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

همایش دفاع غیرعامل در جنگ اقتصادی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.