مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: به علت ورود سامانه بارشی جدید، از روز یک‌شنبه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده که موجب بارش باران تا اواخر هفته جاری در سطح استان می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز آسمان نیمه ابری بوده و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نواحی استان وجود دارد.

وی افزود: از اوایل فردا با ورود سامانه فعال بارشی از سمت غرب بارندگی‌ها فراگیر‌تر شده که این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه فعال است و ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و رعد وبرق و همچنین وزش نسبتا شدید باد را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد:اوج بارندگی برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می‌گردد که با توجه به حجم زیاد بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها) بویژه در نیمه غربی استان را درپی خواهد داشت در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارندگی‌ها کمتر خواهد شد.
وی گفت:طی مدت فعالیت این سیستم تغییرا ت. دمایی قابل ملاحظه نیست و بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها نیز پیش بینی می‌شود.
صدیقی اذعان کرد: شرایط یخبندان شبانه و اول صبح در مناطق سردسیر و کوهستانی استان در هفته جاری دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: همچنین در روز‌های دوشنبه و سه شنبه با شکل گیری گردوخاک بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به استان کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

در حال حاضر دمای هوای استان ۱۵ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/م

پیش بینی بارش باران در استان کردستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار