ساختار ستاد احیا و حفاظت از تالاب‌های فارس در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان فارس به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هدف ستاد احیا و حفاظت تالاب‌های فارس، استقرار مدیریت زیستی بومی با جلب مشارکت همگانی، طرح مساله و یافتن راهکار‌های عملی برای حل آن از طریق اتخاذ تصمیمات اجرایی و عملیاتی، تدوین برنامه عملیاتی احیا تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس و استفاده از سرمایه اجتماعی استان در حل مناقشات آب و مدیریت مصرف آن است.

وی افزود: در این ساختار بر مشارکت همه ذی‌نفعان حوضه‌های تالابی تاکید شده و براساس قوانین بالادستی تلاش شده تا رویکرد سنتی و یک سو نگر مدیریت منابع آب به مدیریت یکپارچه زیست بومی تغییر یابد.

محمودی تصریح کرد: به طور کلی ستاد در بالاترین سطح مدیریتی استان تشکیل خواهد شد تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های انسانی و مادی موجود در استان و بهره‌گیری از حمایت مسئولان ملی نسبت به تهیه و تدوین یک برنامه عملی، اجرایی و کاربردی بپردازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهارداشت: در جلسات این ستاد نتایج حاصله از ۵ کمیته تخصصی تلفیق و برنامه‌ریزی و کمیته تخصصی آب، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، زمین شناسی، اقلیم و کمیته تخصصی امور اقتصادی، کمیته تخصصی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی و کمیته‌های محلی مدیریت تالاب‌ها به ریاست فرمانداران شهرستان‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ر

تصویب ساختار ستاد احیای تالاب‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار