روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت کمرنگ شدن حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، مقامات آمریکایی را برای مقابله با ایران نگران کرده است.

واشنگتن پست: مقامات آمریکایی از قدرت نظامی ایران می‌ترسندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: مقامات نظامی آمریکا هشدار داده‌اند که کمرنگ‌شدن حضور نظامی نیروهای این کشور در منطقه خاورمیانه توانایی آنها برای واکنش به تهدیدهای ایران را کاهش داده است.

به نوشته واشنگتن پست، نگرانی‌ها از تصمیم پنتاگون برای انتقال کشتی‌ها، جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی به خارج از منطقه با نزدیک شدن به زمان بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در حوزه انرژی شدت یافته است؛ اقدامی که جدیدترین تلاش واشنگتن برای اعمال فشار به تهران محسوب می‌شود.

با تغییر اولویت‌های پنتاگون در دولت دونالد ترامپ که قصد آن معطوف کردن توجه ارتش آمریکا به رقابت با چین و روسیه است تا گروه‌های تروریستی که حملات 11 سپتامبر را انجام داده‌اند، رد پای آمریکا در خاورمیانه کمرنگ‌تر شده است.

به نوشته واشنگتن پست، پنتاگون در تلاش است خود را با آنچه که جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا آن را «رقابت قدرت‌های بزرگ» خوانده است، تطابق دهد. به گفته چند مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، ارتش آمریکا از ماه مارس تاکنون ناو هواپیمابر خود را از منطقه خارج کرده است. این کشور همچنین قسمت اعظمی از باتری‌های موشک‌های پاتریوت و همچنین بالگردهای نظامی اف 22 راپتور را از منطقه خارج کرده است.

از جمله نگرانی‌های مقامات آمریکایی توانایی نظامی آمریکا برای پاسخگویی در تنگه هرمز است؛ گذرگاهی که ایران تهدید کرده آن را مسدود خواهد کرد.

از زمانی که ناو هواپیمابر تئودور روزولت در فصل بهار به سمت اقیانوس آرام حرکت کرد، هیچ ناو هواپیمابر دیگری در خاورمیانه مستقر نشده است. این طولانی ترین زمانی است که در چند سال گذشته هیچ ناو هواپیمابری در منطقه مستقر نشده است.

با وجود اینکه مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده‌اند 4 ناوشکن در منطقه حضور دارد، وظیفه یکی از آنها بررسی تهدیدهای نیروهای انصارالله یمن در اطراف باب المندب است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: ایران دست‌کم 1000 قایق سریع‌السیر دارد. این کشور همچنین قادر است هزاران مین دریایی در آب های خود کار بگذارد. مقامات آمریکایی تخمین زده‌اند که ایران می تواند در کمتر از یک هفته 1000 مین دریایی کار بگذارد. اما برای مسدود کردن تنگه هرمز نیاز به تعداد زیادی مین هم نیست.

نگارنده در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: اما نگرانی‌ها از توانایی‌های موشکی ایران همچنان رو به افزایش است. در حمله موشک بالستیک اخیر به تروریست‌های سوریه که از سوی ایران انجام شده بود، این موشک ها در سه مایلی سربازان آمریکایی فرود آمدند و این مسئله نشان‌دهنده اهداف بهبودیافته آنهاست.

پس از آن، نیروهای حامی ایران اعلام کردند که این حمله پیامی را درباره توانایی موشکی ایران برای دشمنان در منطقه ارسال کرده است. مسافتی که این موشک‌ها طی کردند (بیش از 300 مایل) نشان داد ایران می‌تواند پایگاه های آمریکا در قطر، بحرین و امارات را هدف قرار دهد.

واشنگتن پست در پایان نوشت: مقامات آمریکایی تردید دارند که کشورشان بتواند با موشک‌های بالستیک ایران که نزدیک به 2 هزار فروند تخمین زده شده‌اند، مقابله کند. همچنین آمریکا می‌تواند با استفاده از کشتی‌های مین جمع کن خود و بالگردهای مستقر در بحرین، امنیت راه‌های آبی را تأمین کند؛ اما وجود قایق‌ها و موشک‌های ایرانی سرعت عمل آنها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
واقعاعالی بودشمادیگه کی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۰:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
تصور کنید صدای انفجار موشک هایی که در سه مایلی آمریکایی ها فرود آمد چه وحشتی در آنها ایجاد کرده.
آخرین اخبار