وزیر سابق امورخارجه کشورمان گفت: اراده ملت ایران در مقابل آمریکا پا برجاست و تغییر نمی‌کند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه کشور امروز در جمع راهپیمایان شیرازی در ۱۳ آبان با اشاره به اینکه اراده ملت ایران در مقابل آمریکا پا برجاست و تغییر نمی‌کند، گفت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در سالیان مبارزه علیه طاغوت و اوج‌گیری نهضت در سال‌ها و ماه‌های پیروزی آن در انقلاب و نخستین سال پس از پیروزی انقلاب است.

وی تصریح کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) و شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ نقاط عطف ماندگاری برای رساندن یک پیام واضح و روشن است، ادامه داد: پیام روشن آن در ۱۳ آبان ۴۲ این بود که می‌خواهیم خودمان باشیم و ملت ایران می‌خواهد خودش باشد و بهای این استقلال‌خواهی را به قیمت تبعید امام و مقتدایش پذیرا شد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان ما در اوج‌گیری نهضت اسلامی برای اینکه درس عاشورا و اباعبدالله را در صحنه پیکار حق و باطل به تصویر بکشند، به میدان آمدند.

متکی افزود: امروز صد‌ها هزار شهید پای این انقلاب داده شده است، و کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام این شهدا نامگذاری شده است تا آدرس این انقلاب که پای آن خون داده شده فراموش نشود.

وزیر اسبق امورخارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ ساله گذشته از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی اضافه کرد: مجموعه اقدامات دشمنان این است که انقلاب با این سوال مواجه نشود که ما لجبازی می‌کنیم، آن‌ها زمانی راضی می‌شوند که ما از همه چیز دست بکشیم و رد اختیار آنان باشیم.

متکی با اشاره به اینکه امروز صد‌ها نیروی نظامی به کشور‌های اطراف ایران می‌برند و به خواسته خود نمی‌رسند، افزود: امروز شکست‌های پی در پی آمریکا به وضوح قابل مشاهده است و کشور‌های دنیا اعتماد خود را نسبت به آمریکا از دست داده اند.

وزیر سابق امور خارجه ایران ادامه داد: برخورد با ایران که ترامپ این روزها از آن می‌گوید مربوط به زمان حال نیست، از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه آمریکا بوده است‌.

متکی با اشاره به اینکه منطق آمریکا بر مبنای قدرت و زورگویی است، افزود: امام راحل این مبنا را بر هم زد و فرمودند از منطق ما قدرت بیرون می‌آید.

آمریکایی‌ها از همیشه رسواتر شدند

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و بخصوص آمریکا می‌خواستند خروش مردم در ۱۳ آبان امسال را در نطفه خفه کنند، اما امروز با حضور گسترده مردم آمریکایی‌ها از همیشه رسواتر شدند.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ در تاریخ است و حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان دو پیام مهم برای برون مرزی‌ها و مسئولان نظام دارد، تصریح کرد: پیام مردم به دوستداران انقلاب این است که امروز جبهه بزرگ مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته است و ملت ایران الهام بخشی انقلاب را برای جهانیان پاسداری کرده و همراه با شما هستیم.

متکی گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ثابت کردند، ما ایستاده‌ایم و راست قامتان تاریخ هستیم و امام، رهبر و شهدا را فراموش نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم اوضاع به روال سابق برگردد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار