عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید برای زیرساخت های خطوط بی آر تی در شهر اصفهان اعتبار لازم در نظرگرفته شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مقدری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طرح دو فوریتی فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خطوط بی آر تی اصفهان، اظهار داشت: در صورتی که اعتبار هزینه شده برای مترو را برای توسعه تراموا و بی آر تی صرف می کردیم، با هزینه کمتری امکان توسعه وجود داشت و دیگر نیازی به تخریب زمین نبود.

وی که موافق اجرای این مصوبه بود، گفت: اگر از نظر عدد و رقمی هم بسنجیم از ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، دولت ۱۰۰ میلیارد تومان آن را در یک دوره چهار ساله بازپرداخت می کند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با داشتن رای موافق در خصوص این طرح ادامه داد: با اجرای این مصوبه زیرساخت کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست فراهم می شود و این هزینه ای برای رفاه حال شهروندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین عمر اتوبوس ها ۹ سال است که چندین بار تعمیر شده است،‌ ادامه داد: هر باری هزینه زیادی برای تعمیر اتوبوس ها داده می شود که با استفاده از وام و سودی که دولت پرداخت می کند سریعتر می توانیم شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باشیم.

رضایت مردم از خطوط بی آرتی

پور محمد شریعتی نیا اظهار داشت: مردم از خط بی آر تی رضایت کامل دارند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان مخالف این پروژه با طرح دو سوال که سود این اوراق مشارکت چقدر است و چقدر از آن صرف زیرساخت ها و چقدر صرف خرید اتوبوس‌ها می شود، گفت: از ۲۲۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت تنها ۲۰ میلیارد تومان آن صرف زیرساخت ها و ۲۰۰ میلیارد آن صرف خرید اتوبوس می شود که بین ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فرسوده می شود و هیچ منبع سرمایه گذاری ندارد.

کوروش خسروی افزود: سود ۲۴ درصدی اوراق مشارکت نیز باعث می شود که ما طی چهار سال باید معادل ۴۴۰ میلیارد تومان پس بدهیم و این باعث می شود که ما چهار سال دیگر چه خود مدیر باشیم و چه افراد دیگر مدیران شهر باشند بدهی زیادی را به بار می آوردیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.