مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: امسال ۱.۷ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت زعفران رفته است، که پیش بینی می‌شود، ۹.۵ کیلوگرم از این اراضی زعفران برداشت شود.

 خدایی مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ  در گفتگو  با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،افزود: برداشت این محصول از اواخر آبان ماه بوده که با بهره برداری از این مزرعه برای ۵۷ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

خدایی بیان کرد: بیشترین میزان بهره برداری زعفران از سال بعد که سال سوم گلدهی است خواهد بود که بر اساس براورد‌های انجام شده، ۱۲ کیلوگرم در هکتار زعفران برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: با توجه به نیاز خاکی و آب و هوای مناسب کشت برای این محصول، شهرستان شاهین دژ استعداد خوبی برای توسعه کشت زعفران دارد.

خدایی افزود: با هدف صرفه جویی مصرف آب در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محصول تولیدی، افزایش سطح زیر کشت زعفران از برنامه‌های این مدیریت است.

وی اضافه کرد: نیاز آبی زعفران سه هزار متر مکعب است، و با توجه به شرایط آب و هوایی و مقدار پراکنش بارندگی در منطقه پبش بینی می‌شود نیاز آبی زعفران برای این مناطق کمتر از میزان فوق هم باشد.

انتهای پیام / س خ

برداشت زعفران از مزارع شاهین دژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.