عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ریشه عصبانیت آمریکا از ایران، نهراسیدن ملت از این هیاهو‌های رسانه‌ای و بیان مقتدرانه گفتمان ضد سلطه کشورمان در سطح جهانی است.

جنگ روانی یکی از اصلی‌ترین حربه‌های امروز آمریکاستمحمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان شکست آمریکا در جنگ ویتنام را آغاز افول قدرت آمریکا می‌دانند.

وی افزود: آنچه قدرت نرم آمریکا را به چالش کشید، ظهور ادبیات استکبارستیزانه امام خمینی بود که از چهارم آبان ماه ۱۳۴۳ با اعتراض به کاپیتولاسیون آمریکایی و عدم سکوت امام راحل پس از تبعیدش در ۱۳ آبان ماه همان سال، بروز یافت.

پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: آمریکا ستیزی ملت ایران تا ۱۳ آبان ۱۳۵۷ چنان اوج گرفت که ناگزیر چهره‌ای همچون ژنرال رابرت هایزر سراسیمه به ایران شتافت و حتی اقداماتی همچون کشتار وسیع ۸ بهمن ۱۳۵۷ نیز نتوانست مأموریت او در حفظ منافع آمریکا را به سرانجام برساند.

اسلامی سومین تلألو این گفتمان جدید را در تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانست و افزود: فرو ریختن هیمنه آمریکا در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، شکست عملیات پنجه عقاب در طبس و ناکامی در ماجرای مک فارلین؛ سبب شد توانایی قدرت نرم ایران مقابل آمریکا به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شود تا جایی که نفس به میز مذاکره کشاندن ایران به یک هدف اعلام شده برای ژنرال‌های جنگ نرم آمریکا تبدیل شد.

وی افزود: قدرت ایران در بسیج قلوب مستضعفان جهان و هم افزایی طنین صدای نفرت ملت‌ها علیه آمریکا، یکی از اصلی‌ترین عوامل نگرانی آمریکا برای فرسوده شدن قدرت نرم این کشور است. از این رو، راهپیمایی ۱۳ ابان در ایران، اقدامی الهام بخشی است که موجب حفظ برتری ایران در این عرصه خواهد شد.

مدیر مسئول هفته نامه شما، جنگ روانی را یکی از اصلی‌ترین حربه‌های امروز آمریکا علیه ایران دانست و افزود: انتخاب روز ۱۳ آبان برای اعمال تحریم‌های جدید آمریکا یک رویکرد دقیق در عملیات روانی است که سعی دارد هژمونی از دست رفته آمریکا را تصویرسازی کند؛ اقدامی که با همدلی ملت و مسئولان به خوبی بطلان پذیر است و پیروزی ما در این مرحله می‌تواند موجب اقتداری شود که بسیاری از مشکلات بین المللی ما با کشور‌های هراسان از آمریکا را نیز حل خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همان گونه که کشتار‌های وحشیانه مردم در سال ۱۳۵۷ که برای مرعوب شدن و ایجاد خفقان انجام می‌شد، نشان از ضعف حکومت وابسته به آمریکا و نزدیکی پیروزی گفتمان حسینی ملت بود، امروز نیز اعمال تحریم‌هایی که حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا نیز آن‌ها را غیرعملیاتی می‌دانند نشان از عجز دشمن است و خبر از نزدیک بودن سحر برداشته شدن گام بلند انقلاب اسلامی در سطح جهانی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، 13 آبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار