نظامیان صهیونیست به ساختمان استانداری و وزارت امور قدس در شهرک الرام در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظامیان صهیونیست روز یکشنبه به ساختمان استانداری و وزارت امور قدس در شهرک الرام در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن یورش بردند و تعدادی از کارکنان را زخمی کردند.

عدنان الحسینی، وزیر امور قدس در دولت فلسطین به این خبرگزاری گفت: تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی روز یکشنبه به ساختمان این وزارتخانه حمله کردند و سه تن از کارکنان را کتک زدند و برخی اسناد و مدارک و رایانه‌ها را توقیف کردند و با خود بردند.

مقامات اسرائیلی نیز حمله به ساختمان وزارت امور قدس در شهرک الرام را تایید کردند، اما به جزئیات بیشتری اشاره نکردند.

حمله امروز، دو هفته پس از بازداشت عدنان غیث، استاندار قدس صورت گرفت. عدنان غیث دو روز پس از بازداشت آزاد شد. مقامات اسرائیلی علت بازداشت عدنان غیث را انجام برخی فعالیت‌های غیرقانونی استانداری اعلام کرده بودند.

تشکیلات خودگردان فلسطین علاوه بر استانداری قدس، وزارت امور قدس را هم تاسیس کرد و ساختمان این وزارتخانه در شهرک الرام قرار دارد.

الحسینی گفت: اقدام امروز نظامیان اسرائیلی در یورش به مقر وزارت امور قدس، سرآغازی برای برنامه‌های جدید تل آویو با هدف الحاق بخش شرقی شهر قدس به بخش غربی آن به ویژه پس از تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار