معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید فرش دستباف مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور پناهی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صبح امروز در جلسه کمیته فرش استان اردبیل اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف و انگیزه برگزاری این جلسه حمایت از کالای ایرانی و توسعه و فروش فرش دستباف استان همراه با جذب منابع و تسهیلات بانکی برای افزایش قدرت خرید مردم و ایجاد انگیزه برای خریداران فرش دستباف استان و نیز بررسی مسایل و مشکلات بافندگان فرش دستباف است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی در تولید و رونق فرش دستباف، بازار فروش و اشتغال آن بوده که از اهمیت بسزایی برخوردار است و این امر سبب ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود در استان می‌شود که در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در استان اردبیل در تولید فرش دستباف مشغول فعالیت بوده و با توجه به جامعه هدفی که در این زمینه مشغول به کار هستند توجه به مسائل آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پناهی با اشاره به اینکه فرش دستباف در استان در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، متولیان زیادی دارد، اظهار کرد: تمرکز این امر در یک دستگاه و با مسئولیت مشخص و پیگیری مسایل آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در این زمینه اقدام شود.

 وی تصریح کرد: زنجیره تولید و توسعه فرش دستباف در استان اردبیل وابسته به این است که همه دست در دست هم داده و به اهمیت این محصول با ارزش پی برده و در راستای توسعه و رونق تولید آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

تولید فرش دستباف در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.