استاندار هرمزگان از ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: بزودی ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید برای دانش آموزان در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها را سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و بنگاه‌های اقتصادی و صنایع غرب هرمزگان تامین می‌کنند.

استاندارهرمزگان گفت: برای ساخت هر مدرسه با امکانات جدید آموزشی ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

همتی افزود:در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، فضا‌های جدید تا مهرماه ۹۸ ساخته می‌شوند.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری شورای آموزش و پرورش برنامه ریزی برای ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه‌های بیشتر در کنکور ۹۸ است.

فریدون همتی پیش بینی کرد با اجرای منظم این برنامه ها، هرمزگان در سال تحصیلی جدید ۲ تا ۳ پله در جایگاه رتبه بندی آموزشی و کنکور کشور ارتقا می‌یابد.

وی افزود: پارسال در شورای آموزش و پرورش استان برای ارتقای وضعیت آموزشی برنامه ریزی شد که نتیجه آن ارتقای دو پله‌ای از رتبه نوزدهم به جایگاه هفدهم کشور بود.

فریدون همتی افزود: از این پس مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان که در ارتقای وضعیت آموزشی و کسب رتبه‌های بالای کنکور دانش آموزان تلاش نمایند تشویق می‌شوند.

استاندار هرمزگان گفت: در حال پیگری با وزارت آموزش و پرورش کشور برای جذب ۵۰۰ مجوز قرارداد کار معین آموزشی ویژه دبیران بومی و ساکن مناطق روستایی استان هستیم.

هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۹۱ نفر از داوطلبان استان در کنکور امسال رتبه‌های بالا و یا زیر هزار کسب کردند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم در جمع اعضای این شورا گفت: اکنون ۱۶۰ مدرسه با هزارو ششصد کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد.

احمدی افزود: مشکل آب و برق ۶۰ مدرسه شهری و روستایی استان تا پایان آذر امسال برطرف و انشعابات آنان وصل می‌شود.

موسی زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در کنکور سال آینده ۳۰ درصد از معدل کتبی نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم لحاظ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: سه هزار و ۷۷۶ کودک بازمانده از تحصیل در هرمزگان وجود دارد.

ایرج بیت الهی افزود: برای تامین پوشاک، نوشت افزار و سرویس رفت و آمد آنان به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

در پایان این نشست مقرر شد نیمی از هزینه بازگرداندن کودکان به تحصیل را استانداری هرمزگان و بقیه آن را آموزش و پرورش استان تامین کنند.

انتهای پیام/ز


ساخت ۱۶۰ فضای آموزشی جدید در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.