معاون گردشگری شهرداری مشهد گفت: تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضوی برای ارائه خدمات به زائران در ایام پایانی ماه صفر ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۱۰ هزار نفر در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ نرگس شالچیان معاون گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: پارسال، سامانه میزبانی از زائران با عنوان خادمان افتخاری نامگذاری شده بود که یک نوع ابهام را برای شهروندان ایجاد کرده بود و افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کردند، تصورشان این بود که قرار است خادم افتخاری حرم مطهر شوند، از این رو امسال با نگاه کیفی سازی ثبت نام ها، نام این طرح شهروند میهمان نواز نامگذاری شد تا مردم خودشان اداره این حرکت خودجوش را برعهده بگیرند و شهرداری بیشتر نقش نظارتی و تسهیل گری را داشته باشد.

وی افزود: امسال افراد که در سامانه ثبت نام می‌کنند در همان ابتدا مشخص می‌شود که در کدام منطقه قرار است بکارگیری شوند و تعدادی از افراد ثبت نامی نیز قرار است در جمعیت خدمتگذار بکارگیری شوند.

معاون شهرداری مشهد گفت:از طرفی افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند بعد از مراسم پایانی ماه صفر نیز مورد آموزش قرار می‌گیرند و از ظرفیت آن‌ها در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام نوروز و دهه کرامت از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

شالچیان افزود: انتظار ما این است که در یک بازه زمانی دو سه ساله مسئولیت میزبانی از زائران به خود مردم واگذار شود و شهرداری بیشتراز اینکه نقش تصدی گری را داشته باشد نقش تسهیلگری را ایفا کند.

وی افزود: از تمام تشکل‌ها مردمی و سمن‌ها نیز انتظار داریم با ثبت نام در این طرح در میزبانی از زائران با مجموعه‌های خدمت رسان مشارکت کنند، زیرا ایام پایانی ماه صفر بهترین فرصت برای تجلی فرهنگ میزبانی از زائران توسط شهروندان مشهدی است.

معاون شهرداری مشهد گفت: شهروندان از طریق شماره تلفن ۳۱۳۵، ارسال عدد ۸ به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱ و مراجعه حضوری به معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

شالچیان افزود: متقاضیان می‌توانند به سایت mashhadisho.ir مراجعه کنند و در طرح شهروند مهمان نواز ثبت نام کنند.

انتهای پیام//ف. ح
 

میزبانی مردمی از زائران رضوی

 
 
برچسب ها: شهرداری ، ماه صفر ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.