همزمان با دهه آخر ماه صفر، مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تسلیت پیشاپیش ایام سوگواری این دو امام همام و رحلت پیامبر اکرم (ص) با اشاره به فلسفه امی بودن پیامبر اکرم (ص)، در گفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهابادگفت : همان‌طوری که در قرآن اشاره شده است اگر پیامبر اکرم (ص) می‌توانست بخواند و بنویسد مورد تهمت قرار می‌گرفت و این امر می‌توانست در اذهان مردم شک و تردید ایجاد کند، که نخواندن و ننوشتن پیامبر این تهمت را خنثی کرد.

حجت السلام و المسلمین ساجدی نژاد افزود:امی بودن پيامبر به اين معناست كه آن حضرت قبل از وحی خواندن و نوشتن بلد نبود و جزء افراد باسواد مكه نبودو پس از وحی به‌سبب وحی به سرچشمه علوم متصل شد.

وی افزود:یکی از آسیب های مسایل تاریخی آن است که برخی از رخدادها ابهام دارد و از شفافیت لازم برخورد دار نیست ، تاریخ زندگی پیامبر(ص) نیز از این قاعده مستثنا نیست و بخشی از آن فاقد شفافیت می باشد در خصوص صحت و عدم صحت سخنان شیعه و سنی درباره رحلت و یا شهادت پیامبر(ص) نمی توان قضاوت نمود،‌ از متون تاریخی استفاده می شود که پیامبر توسط زن یهودیه مسموم شده است. حال پیامبر(ص) در اثر مسمومیت از دنیا رفت یا نه، مشخص نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به فضایل و مناقب شخصیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت : از ویژگی‌های بارز امام حسن(ع) بخشندگی ایشان بود و به واسطه اینکه ایشان از آنچه برایشان عزیزتر بود می بخشیدند، لقب کریم اهل بیت را گفتند. ما هم باید دقت کنیم که بخشش‌هایمان از چیزی باشد که بیشتر دوست داریم تا بی‌ارزش بودن متاع دنیوی و بخشش ما ارج بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ه

برگزاری مراسم عزاداری پیامبر اسلام

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.