شهر استانبول ترکیه طرحی را برای شارژ کردن کارت مترو با استفاده از زباله‌های بازیافتی اجرا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام ان ان، ساکنان استانبول از روشی جدی برای پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی خود بهره می‌برند. شاید فکر کنید در این روش پول با بیت‌کوین یا از طریق یک نرم افزار یا تلفن هوشمند پرداخت می‌شود، اما شما سخت در اشتباهید. در برخی از ایستگاه‌های قطار استانبول دستگاه‌هایی قرار داده شده است که در مقابل دریافت قوطی و بطری‌های قابل بازیافت به مشتریان شارژ اعتباری کارت مترو ارائه می‌دهد.

شارژ کارت مترو با زباله در استانبول+ عکس

مسافران برای استفاده از این دستگاه باید کارت‌های اعتباری خود را همراه داشته باشند. وقتی مواد بازیافتی را در دستگاه می‌اندازند دستگاه بر اساس جنس و اندازه آن‌ها را ارزش گذاری می‌کند. سپس مبلغ محاسبه شده به کارت مترو مسافر واریز می‌شود. پس از آن دستگاه بطری‌های پلاستیکی یا قوطی‌های آلومینیمی را تکه تکه می‌کند تا آماده بازیافت شوند.

به نظر می‌رسد قوطی‌های آلومینیمی از بطری‌های پلاستیکی ارزش بیشتری دارند. گفته می‌شود ترکیه قصد دارد حدود ۱۰۰ دستگاه بازیافت را در مکان‌های عمومی مختلف مانند مدارس نصب کند.

پیش بینی می‌شود در شرایط کنونی که روابط ترکیه و اتحادیه اروپا تیره شده است، هم مردم این کشور و هم گردشگران برای ذخیره پول خود از این طرح استقبال کنند.

ترکیه پس از آلمان و فرانسه بیشترین زباله را در میان کشور‌های اروپایی تولید می‌کند؛ اما برخلاف آلمان و فرانسه، ترکیه بازیافت ضعیفی دارد. استانبول با ۱۵ میلیون جمعیت روزانه به طور متوسط ۱۷ هزار تن زباله تولید می‌کند این در حالی است که تنها یک سوم این زباله‌ها بازیافت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار