بنا به گفته یک منبع نظامی سوری، از زمان تحویل سامانه اس-۳۰۰ روسیه به دمشق، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیگر جرات حضور در آسمان سوریه را ندارند.

از زمان تحویل سامانه اس-300 به دمشق جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه رویت نشدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، المصدر نیوز به نقل از یک منبع نظامی در دمشق گزارش داد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از زمان تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 روسیه به نیروهای دولتی سوریه، هیچ حمله‌ای را به این کشور صورت نداده‌ است.

این منبع نظامی سوریه اعلام کرد با وجود پرواز هواپیماهای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای سوریه، حریم هوای سوریه، از طرف بلندهای جولان یا از لبنان نقض نشده است.

این منبع داخلی ارتش سوریه همچنین گزارش خبرگزاری رویترز درباره ادعاهای یک مقام ناشناس رژیم صهیونیستی را رد کرد. این مقام رژیم صهیونیستی گفته بود تل‌آویو از زمان سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه در 17 سپتامبر چندین حمله را به  سوریه صورت داده است. این منبع سوری به المصدر نیوز گفت ارتش روسیه همچنان در حال آموزش واحدهای پدافند هوایی سوریه برای استفاده از سامانه پدافند هوایی اس-300 در استان‌های لاذقیه و حمات است.

انتقال سامانه پدافند هوایی اس-300 به سوریه، به دنبال سرنگونی جنگنده روسی در آسمان سوریه صورت گرفت. تحویل 49 واحد سامانه دفاع هوایی اس-300 روسیه در اوایل ماه اکتبر به پایان رسید. وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که انتقال سامانه اس-300 سبب تجهیز سامانه‌های دفاع هوایی سوریه می‌شود و امنیت نیروهای نظامی روسیه مستقر در این کشور را بهبود می‌بخشد.

روسیه تل‌آویو را مسئول سرنگونی جنگنده ایلوشین معرفی و اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی از هواپیمایی روسی به عنوان سپر دفاعی در مقابل سامانه پدافند هوایی سوریه استفاده کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
جرات دارنمثل قبل بیان بزدل های ضعیف کش
آخرین اخبار