رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با وجود غیرقانونی بودن عرضه شیر خام در واحد‌های خوار و بار فروشی این تخلف در استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  علی اکبر دلیر صحرایی رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی با بیان این که هر گونه عرضه شیر خام خارج از شبکه بهداشتی خلاف و غیرقانونی است و خطری برای بهداشت افراد تلقی می‌شود، گفت: با وجود غیرقانونی بودن عرضه شیر خام در واحد‌های خوار و بار فروشی، این تخلف در استان انجام می‌شود.

وی افزود: اقبال مردم خراسان شمالی به استفاده از شیر و مواد لبنی فله‌ای بسیار زیاد است و به همین سبب بیشتر شیر‌های تولیدی دامداران به واحد‌های لبنیات فروشی و یا خوار و بار فروشی‌ها سوق داده شده و در این واحد‌ها عرضه می‌شود.

دلیر صحرایی گفت: برای کنترل مشکلات احتمالی ناشی از مصرف شیر و لبنیات فله‌ای و پاسخ به ذائقه مردم ، طرح ساماندهی شیر خام در دستور کار قرار گرفت و در این طرح، عرضه این مواد لبنی جز برای واحد‌های دارای پروانه ممنوع شد.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از پروانه‌ها در این باره در بجنورد صادر شده است، افزود: اکنون تنها ۱۶ واحد در بجنورد برای دریافت پروانه‌های لازم اقدام کردند.

دلیر صحرایی با بیان این که توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها ، به جد از مصرف لبنیات فله‌ای خودداری کنند ، گفت: هیچ‌گونه نظارتی برای نحوه تأمین ، تولید و عرضه مواد لبنی در واحد‌های لبنیاتی و خوار و بار فروشی که پروانه مزبور را ندارند، انجام نمی‌شود و بروز هر گونه تخلف و تقلب در عرضه شیر وجود دارد.

انتهای پیام / ب 

ممنوعیت عرضه شیرخام در خوار و بار فروشی‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.