فرماندار سربیشه گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ فلاحی فرماندار سربیشه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 54 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با پرداخت 11‌ میلیارد و 858 میلیون تومان تسهیلات در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود:از این تعداد، 38 طرح کشاورزی و دامداری، سه طرح صنایع دستی و گردشگری، سه طرح صنعتی و معدنی و 10 طرح در زمینه صندوق خرد محلی اجرا و برای 447 نفر شغل ایجاد شده است.

فلاحی گفت:از مجموع تسهیلات پرداختی 9 میلیارد و 989 میلیون تومان برای 20 طرح توسط بانک کشاورزی، 897 میلیون تومان برای 21 طرح توسط صندوق کارآفرینی امید، 887 میلیون تومان برای 10 طرح توسط پست بانک و 184 میلیون تومان برای سه طرح توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

فرماندار سربیشه افزود: 200 پرونده در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد یک هزار و 778 شغل و پرداخت 96 میلیارد و 750 میلیون تومان به بانک ها معرفی شده است.

وی اظهار کرد: با اختصاص و پرداخت این تسهیلات تحولات مهمی در حوزه اشتغال شهرستان رقم خواهد خورد.

فلاحی با بیان اینکه امسال 592 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای شهرستان مصوب شد،بیان کرد: از این مقدار 405 میلیون تومان ابلاغ شده که 130 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است.

فرماندار سربیشه گفت:توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری، برنامه دولت تدبیر و امید است و سامانه کارا نیز برای این منظور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.

وی افزود:در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 118 میلیارد تومان تسهیلات به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد که به 139 میلیارد تومان افزایش یافت.

فلاحی تصریح کرد:بنابر اعلام مسئولان از ابتدای امسال تاکنون در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از 140 میلیارد میلیون تومان تسهیلات در خراسان جنوبی پرداخت شده و رتبه استان در کشور قابل قبول است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

۵۴ طرح اشتغال روستایی و عشایری در سربیشه اجرا شد

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار