فیلم و تصاویری از بقعه متبرکه قدمگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهر نیشابور را مشاهده می‌کنید.

گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ علت نامگذاری بقعه متبرکه قدمگاه رضوی، مربوط به وجود قطعه سنگ مربع و سیاه رنگی است به ابعاد تقریبی 53 سانتی متر که اثر جای پای قدوم امام رضا (ع) است، که امروزه در داخل بقعه سمت قبله در ارتفاع حدود 1/5 متری نصب شده است و مورد زیارت دوستداران آن حضرت قرار می‌گیرد و مشهور است که جای پا و اثر قدوم مبارک حضرت رضا (ع) در جریان هجرت و نزول اجلال آن حضرت در اواخر قرن 2 هجری قمری است.

در کتاب تحفه الرضویه آمده است که امام رضا (ع) برای گرفتن وضو بر روی آن سنگ ایستادند و اثر قدومشان بر سنگ نقش بست و همچنین نقل شده است که امام رضا (ع) هنگام قرائت حدیث گرانقدر سلسله الذهب بالای آن سنگ ایستادند و اثر پای حضرت بر روی آن سنگ نقش بست. این منطقه به برکت اثر قدوم حضرت امام رضا (ع) در گذر زمان به قدمگاه رضوی تغییر یافت. بنای کنونی بقعه قدمگاه رضوی در دوران صفویه در سال 1020 هجری قمری ساخته شده است. در داخل بقعه کتیبه زیبایی به خط ثلث جلی با آب طلا شامل سوره مبارکه جمعه و نیز احادیثی از پیامبر (ص) و امام جواد (ع) در فضیلت زیارت امام رضا (ع) نقش بسته است.

شهروندخبرنگار ما به مناسبت نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، فیلم و تصاویری از بنای قدمگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهر نیشابور را ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: نیما مهاجر - نیشابور


بیشتر بخوانید: نمایی از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) + فیلم 


 
 
برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید
 
 انتهای پیام/
 

فیلم و تصاویری از بقعه متبرکه قدمگاه امام رضا (ع) در نیشابور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار